2013. február 1., péntek

Baklava

Egy közönséges szerdai napomat szerettem volna feldobni ezzel az édességgel, amit előtte nem csináltam. Kicsit tájékozódtam az interneten, és végül ezt a receptet választottam. Az eredmény fanzációs (fantasztikus és szenzációs) lett! Mindenkinek ajánlom, aki még nem evett ilyen török édességet.

Én a megadottnál kevesebb mézet használtam, azon egyszerű oknál fogva, hogy nem volt otthon csak egy evőkanálnyi. Így a sütiben a dió íze dominált, nem az az édes-mézes tocsogós volt, mint amiket a büfékben lehet kapni. 

Hozzávalók:

  • 4 lapos réteslap
  • 10 dkg vaj
  • 20 dkg dió
  • 10 dkg porcukor
  • fahéj

Sziruphoz:

  • 5-10 dkg méz
  • 2 dl víz

Elkészítés:

  1. A 20 dkg dióból kiválasztunk 20 darab szép fél diót, a többit pedig durvára törjük. Összekeverjük a diót a porcukorral és a fahéjjal. Aki szereti cseppenthet bele egy kevés rumot vagy rumaromát. (Én használtam bele, kifejezetten jót tett neki.)
  2. A réteslapokat kettévágjuk. Egy sütőpapírral kibélelt, vagy vajjal kikent tepsibe tesszük az első lapot és olvasztott vajjal megkenjük. Erre tesszük a következő lapot, amit szintén megkenünk, majd a harmadikat is, ezt is megkenjük vajjal. Erre rászórjuk a diós törmelék felét, rátesszük a következő lapot, és azt pedig a dió másik felével hintjük meg. A maradék három lapot vajjal rétegezve rátesszük. Ha maradt vajunk, akkor még a tetejét is megkenjük, (nekem itt már nagyon szűkösen volt csak) és bevagdossuk a szeleteket. Ezt a lépést ne hagyjuk ki, mert ha megsüt akkor össze vissza fog törni, ha nekiesünk késsel. A baklavát háromszög formában szokás tálalni, tehát így érdemes vágni: keresztben vágunk őt sávot, az egészet kettévágjuk, és a téglalapokat átlósan elfelezzük. A félretett dióval díszítjük.
  3. 180°-on 30-35 percig sütjük. 
  4. A mézet és vizet összeforraljuk, és a kész süteménye öntjük. (Még forrón.) 
  5. 1-2 órát állni hagyjuk, de addig mindenképpen ameddig ki nem hűl. 

Tippek:

- 8 lapos réteslapból is elkészíthető, úgy magasabb lesz a süti. Ilyen esetben érdemes több (25-30 dkg) diót használni.

2 megjegyzés: