2013. február 20., szerda

Kakaós mokkás keksz

Igazából nem vagyok keksz rajongó, a habos - krémes süteményeket sokkal jobban szeretem, de tegnap valahogy rám jött a keksz készíthetnék. Eredetileg citromosat akartam sütni, de aztán egy régebbi Stahl újságban megtaláltam ezt a receptet, és úgy döntöttem ezt sütöm meg. A receptben leírtak tökéletesen bejöttek, de az eredmény nem úgy nézett ki, mint ami a képen volt. Kicsit tehát megijedtem amikor kivettem a sütőből a kekszeket, de kellemesen meglepődtem. Azt hittem olyan kemény lesz, hogy beletörik a fogam, ehelyett kaptam egy intenzív csoki ízű omlós sütikét. Önmagában ugyan kicsit tömény, de egy pohár tejjel tökéletes! 




Hozzávalók


- 25 dkg finomliszt

- 7 dkg cukrozatlan kakaópor

- 1,5 teáskanál instant kávé (aki annyira nem szereti hagyja ki, vagy kevesebbet tegyen bele) 

- fél teáskanál szódabikarbóna

- egy csipet só

- 17 dkg puha vaj

- 20 dkg kristálycukor

- 1 nagy tojás

- 1 teáskanál vaníliaaroma

 Elkészítés

  1. A száraz hozzávalókat a cukor kivételével (liszt, kakaó, kávé, szódabikarbóna, só) mérjük ki, és keverjük össze egy tálban.  
  2. A cukrot keverjük habosra a puha vajjal, majd adjuk hozzá a tojást és a vaníliát. Robotgéppel alacsony fokozaton belekeverjük az előkészített keveréket. A tészta nagyon sűrű lesz, olyannyira, hogy gyúrni lehet majd. 
  3. A tésztából egy labdát gyúrunk, amit kettéveszünk és két hengert formázunk belőle. A hengereket kb 20 cm hosszúra nyújtjuk, majd folpackba csomagoljuk, és a könnyebb vághatás érdekében 1-2 órára hűtőbe, vagy dermesztőbe tesszük. Ha nem ragad a tészta, ezt a lépést elhagyhatjuk.
  4. A sütőt előmelegítjük 180°-ra, és előkészítünk egy tepsit sütőpapírral.
  5. A hengereket fél vagy 1 cm vastag szeletekre vágjuk és a tepsire tesszük őket. Tetszés szerint díszíthetjük azzal, ha a villát belenyomkodjuk. 
  6. 12-14 perc alatt megsütjük. Ne süssük túl! A sütiket rácsra téve hűtjük. 

Tapasztalat

A sütik amikor kivettem a sütőből még egész puhák voltak, majd a rácson megszilárdultak a belsejük azonban omlós maradt. 
Körülbelül két nagy tepsi lesz belőle.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése