2014. január 26., vasárnap

Mandula - sütemény zöld krémmel

Nos, nem hazudok. Nem a kedvencem ez a sütemény. A krémje - az aroma miatt - nem ízlik. Viszont a család rajong érte. Mivel nálunk demokrácia uralkodik, ezért kénytelen voltam engedni az erőszaknak, és megsütöttem. Előnye, hogy egyszerű elkészíteni, bár nagyon időigényes. Egyetlen buktatója a krém elkészítése, ugyanis ott nagyon fontos, hogy a tojásból és cukorból főzött krém nagyon sűrű legyen. Egyébként a süti alapja egy nagyon finom ropogós diós keksz, aminek én sem tudok ellenállni. Fontos még megemlíteni, hogy ezek a sütemények madeleine formában sülnek (mi csak mandula formának hívjuk). Akkor lesz igazán finom, ha a kisebb fajta formában sütjük. Egyébként akiket ismerek, és kóstolták ezt a sütit mind elkérték a receptjét.




Hozzávalók /kb. 70 darabhoz/


A tésztához
- 36 dkg liszt

- 25 dkg margarin vagy vaj (margarinnal sütve is nagyon finom

- 20 dkg darált dió

- 20 dkg porcukor

- 1 evőkanál kakaó


Krémhez
- 30 dkg porcukor

- 3 tojás

- 30 dkg vaj

- 20 ml (1,5-2 evőkanál) keserű mandula aroma (zöld)


 Elkészítés

  1. A tésztához valókat gyors mozdulattal összegyúrjuk, elég gyorsan összeáll. A tésztát a kisebb fajta madeleine formába nyomkodjuk. Ilyenkor fontos, hogy a formában homorúan legyen a tészta, mert sütéskor dagadni fog, és így könnyebb lesz majd megtölteni.
  2. 180°-os sütőben 10-12 perc alatt megsütjük. Sütés után hagyjuk a formában kihűlni, így nem fog törni ha kivesszük.
  3. A tojásokat és a porcukrot kis lángon folyamatos keverés (kézi robotgéppel célszerű) mellett nagyon sűrűre főzzük. Ha sűrű, akkor hagyjuk hűlni. Langyosan belekeverjük a vajat és a mandula aromát. Ha szobahőmérsékletű, akkor hűtőben hűtsük tovább.
  4. Két alap kekszet ragasszunk össze a krémmel. (Ha a krém nagyon folyóssá válna, akkor rakjuk vissza a hűtőbe és folytassuk később a ragasztgatást.) Legfinomabb 1-2 nap állás után, mikor összepuhul a krémmel az egyébként ropogós keksz.

6 megjegyzés:

  1. De jót mosolyogtam a demokrácián! :D És ha mandulaliszttel adnál ízt a kémnek? Csak ötlet, hátha úgy neked is ízlik. :) Nagyon szép kis sütikék! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A mandulaliszt nem is jutott eszembe, de nem rossz ötlet... Habár akkor nem lenne olyan sima és lágy a krémje... :D Valami csoki ganage tölteléken gondolkodtam még, de a család leszavazta. Ők így szeretik... :D

      Törlés
    2. Van rendes diótöltelékes recept is, a krém a következő: 30 dkg porcukor, 2 db tojás, 1 dl tej, 20 dkg Ráma margarin ,40 dkg dió.A krémhez a cukrot, a tojást, és a tejet gőz fölött felfőzzük, majd hozzákeverjük a diót. Ha kihűlt, a kihabosított Rámával összekeverjük.A kihűlt tésztákat ezzel a krémmel töltjük meg. Én már rengetegszer csináltam, így a legfinomabb.Egyetlen "probléma", hogy másnapig hagyni kell puhulni a tésztát:) Én sem szeretem a mandula aromát, sosem csináltam azzal, hanem mindig csak így. Rettentő finom, csak tényleg kell neki az 1 nap állás. 2 nap után még jobb, már ha marad:))))) A krém lehet, hogy soknak tűnik, de vastagon kell mindkét felébe kenni, és ha kész, akkor én még megforgatom kakaós porcukorban is. Nagy sikere van mindig, abbahagyhatatlan.

      Törlés
    3. Ú, nagyon jól hangzik... Lehet, hogy rábeszélem a családot legközelebb! Köszi az ötletet! :D

      Törlés
  2. Nálunk is van ilyen típusú demokrácia :) De ezek a sütikék szépségesek, rég vadászom ezt a sütőformát :)

    Kérlek nézz be hozzám, játékra invitállak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már láttam a kiírásodat, köszönöm szépen! :)

      Törlés