2013. február 2., szombat

Karamellás almatorta



Ma esett az eső. Ez igencsak lelombozó tud lenni, pláne az előző pár nap kecsegtető napsütése után... Mindenesetre ezzel a tortácskával feldobtam a hangulatomat. Édesszájúaknak kötelező kipróbálni, illetve megkóstolni. Az elkészítése nagyon egyszerű, és négy hozzávalóra van csak szükség. Nekem az egyik kedvencem lett.

Hozzávalók:


- leveles tészta

- kristálycukor

- néhány alma

- citromlé (elhagyható)

Azért nem írtam mennyiségeket, mert minden attól függ, hogy milyen méretű edényt használunk. Én egy alacsony falú kis lábast használtam.




Elkészítés:

  1. Néhány darab almát (amennyi félbevágva kitölti az edény alját) meghámozunk, és ketté, illetve a nagyobbakat háromba vágjuk. A magházukat kikaparjuk. Lecsorgatjuk egy kis citromlével, hogy a felhasználásig ne barnuljon meg. (Ekkortájt kapcsoljuk be a sütőt, hogy kellően bemelegedjen.) 
  2. Annyi cukrot, ami bőven ellepi az edény alját világos barna színűre karamellizálunk. Levesszük a tűzről és azonnal beletesszük az almákat gömbölyű részükkel lefelé fordítva.
  3. Annyi leveles tésztát, ami kinyújtva elég az edény befedéséhez levágunk az egész rúdról, és kinyújtjuk. A tésztát az almákra simítjuk, és megpróbáljuk a szélét betuszkolni az edény falához. A tészta közepére lyukat vágunk, hogy a gőz szabadon eltávozhasson. 
  4. 190°-on sütőben 30-40 percig sütjük. Ha készen van még melegen egy tálra borítjuk. (Nagyon óvatosan, mert a karamell égési sérüléseket okozhat!) Melegen vagy hidegen fogyasztjuk. 

2 megjegyzés: