2013. február 18., hétfő

Bruschetta

A bruschetta az egyik legkedveltebb előétel Olaszországban, amit rengetegféleképpen készítenek. Én egy klasszikus paradicsomosat csináltam, és mivel a sajt mindenhez jó, mindenhez finom, ezért azt is adtam hozzá. Nagyon finom lett az eredmény, pár perc alatt felfaltam az egészet.






Hozzávalók:


- 1 közepes bagett

- 1 paradicsom/2 szelet bagett

- 3 fokhagyma

- olívaolaj

- sajt (ízlés szerint bármilyen lehet, a legjobb hozzá a mozzarella)

- bazsalikom, egyéb fűszer ízlés szerint

Elkészítés:

  1. Egy serpenyőben kevés olajon megpirítjuk a bagettek mindkét oldalát. Ha szép piros, akkor megkenegetjük mind a két oldalát pépesített foghagymával elkevert olívaolajjal. 
  2. A sütőt bekapcsoljuk, és előmelegítjük 160°-ra. 
  3. A forró bagettszeletekre ráfektetünk egy szelet sajtot, majd a paradicsom karikákat és a sajt szeleteket rétegezve elrendezzük. A bazsalikomot (ha szárított) elkeverjük egy kevés olajjal, és a bruschettákra kenjük. 
  4. A sütőben 10 perc alatt megsütjük. 

Megjegyzés:

A hagyományos bruschettát nem szokták sütni. Én azért tettem be a sütőbe, hogy a sajt egy kicsit összeolvadjon a paradicsommal. Ez egy olyan előétel, amit mindenki a saját ízlése szerint készít el. Nekem így nagyon ízlett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése