2015. március 8., vasárnap

Szarvasgombás rántotta

A szarvasgomba mindigis olyan fűszer volt, amit ki szerettem volna próbálni, hiszen a csapból is ez folyik, hogy milyen drága, hogy milyen nemes... hogy micsoda remek dolog ez a szarvasgomba. Amikor a piacon sétálgattam találtam egy bácsit, aki rendszerint gombákat árult és - mint a felirat elárulta - friss szarvasgombája érkezett. Kíváncsi voltam, ezért odamentem érdeklődni, először csak félénken az árát kérdeztem meg, majd megbátorodva az elkészítésekről faggattam az árust. (A recept alatt olvashatóak a javaslatai.) Végül vettem egy picike darabot 400 forintért. Azt mondta, hogy négy embernek egy bőven elég. Ezt a tojásrántottát az ő javaslatai alapján készítettem el. Az eredmény? Hm... nem rossz. Higyjék el, szívesen áradoznék, de nem tudok. Különlegesnek különleges... De nekem nem lett a szívem csücske. Majd egyszer meg fogom kóstolni a klasszikus fekete szarvasgombát is, mert ha ekkora kultusza van, akkor csak jó.... :) A recept 2 főre szól, mi öt részre osztottuk, azért látszik olyan kevésnek a képen.





Hozzávalók (2 előétel)


- 4 tojás
- 1 evőkanál tejszín
- só
- 1 ujjpercnyi szarvasgomba

Elkészítés

  1. A gombát és a tojásokat egy műanyag dobozba tesszük, majd hűtőben tartjuk egy éjszakáig. (A tojás a pórusain keresztül átveszi a szarvasgomba illatát.)
  2. A tojásokat enyhén felverjük, majd egy kevés vajon lágy rántottát készítünk, amit tejszínnel teszünk még krémesebbé. 
  3. Én a szarvasgombát vékonyra szeleteltem, és felcsíkoztam, de lehet reszelni is. (A gombát nem kell meghámozni, ha sáros egy kimustrált fogkefével folyó víz alatt meg lehet tisztítani.) A gombát a forró rántottán tálaltam. 

Tudnivalók

A szarvasgombának nem tesz jót az erős hőkezelés, az is elég neki, ha meleg "közegben" van. (Legalábbis ezt mondta a piacon a bácsi, akitől vettem.)

Egyéb felhasználás 

A gombás az életére esküdött, hogy úgy a legjobb, ha tojással készítem el, de mondott néhány más alternatívát is. Szerinte a gomba nagyszerű tésztával. Ilyenkor forró tésztát kell összekeverni tetszés szerinti vajjal és szarvasgombával. Említette még a fűszervajat is: a felszeletelt, reszelt gombát össze kell gyúrni vajjal, hengerré formázni, majd hűtőben tartani felhasználásig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése