2015. március 25., szerda

Zabkása fahéjas párolt almával

Sajnos a vég utólért. Világéletemben a "normális" étrend híve voltam: sok zöldség, sok gyümölcs, hús, péksütemények és édesség. Úgy gondoltam, hogy ez elég az egészségességhez. A diétákat megmosolyogtam, a fogyókúrákat kinevettem. Sajnos viszont egy egészségügyi probléma miatt teljesen el kell hagynom a szénhidrátot, de legalábbis drasztikus mértékben minimalizálni. És hogy ezt miért írom le? A blog arculatában óhatatlan a változás, hiszen kénytelen vagyok így élni tovább. De legalábbis egy darabig. Ezekkel a szénhidrátmentes, vagy alacsony szénhidrát tartalmú ételekkel fogok mostanság jelentkezni. Hogy miért adom közre ezeket a recepteket? Nem azért, mert olyan remekek lennének - aki teheti kerülje, vagy legalábbis javítsa fel cukorral/mézzel. Inkább, mert a blogolással/fényképezéssel próbálom tartani magamban a lelket, hogy amikor az öcsém a mogyorós grillázst rágcsálja, ne ugorjak ki az ablakon, kezemben egy darab zsárzellerrel. És persze hátha akadnak emberek, akiknek szintén jól jön néha napján egy kis bíztatás, esetleg egy-két jó (de inkább kevésbé rossz) recept. 

Az alábbi reggeliötlet egy lebutított zabkása. Nem annyira rossz, de akinek az életébe belefér, tegyen hozzá egy kevés édesítőszert.

Később kiderült, hogy a zabkása nagyon nem illik ebbe a diétába, de több oldalon teljesen ellentmondásos véleményeket olvastam erről. Szóval nem tudom, tudjam-e ajánlani a szénhidrátot kerülők figyelmébe...



Hozzávalók (1 adag)


- 1 bő marék zabpehely
- víz
- fél alma (megpucolva, kimagozva)
- egy csipet fahéj
- egy kiskanálnyi vaj

Elkészítés


  1. A vajon a felkockázott almát a fahéjjal megpirítjuk. 
  2. A zabpelyhet felöntjük annyi vízzel (vagy tejjel), amennyi éppen ellepi. Kis lángon kevergetve sűrűre főzzük. A tálkába rétegesen pakoljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése