2015. május 27., szerda

Karamellás brownie

Újabb Blogkóstolást hajtottam végre, ez alkalommal Konyhavirtuóznál. Nagyon nagyon imádtam a blogját, hiszen mindenféle ételt találtam nála. Vannak paleós receptek, tömény csokis brutál édességek (már tudom mi lesz a következő kóstolmány) és mindenféle sós finomság. Egyébként ha kóstolóba megyek, vagy csak egy blogger ízlését szeretném lecsekkolni, akkor mindig a címkéket szoktam először végigböngészni. Ha olyan a beállítás, akkor nagyobbak a népszerű cimkék, így pár kulcsszóból látni lehet a blog karakterét. Szóval a népszerű címkék Konyhavirtuóznál: csokoládé, sajt, sütemény és tejszín. Csak szeretni lehet, nem gondolják? :) 
Most (első körben) a karamellás brownie-t választottam ki kóstolásra, de sajnos a boltban nem kaptam sűrített tejet így egy alternatív megoldással egészítettem ki az alap brownie-t, hiszen az öcsémnek már megígértem a karamellás-csoki kombót. Még egy változtatást eszközöltem, ezt véletlenül. Az összekeverés sorrendjébe bonyolódtam bele, mert azt hittem, hogy az olvadt csokit már elkevertem a tojással, később vettem észre, hogy nem, így a tojás a legvégén került bele, amitől a nyers tészta kicsit olyan gumiszerű lett. Vagy hát nem tudom milyen. Az öcsém teljes mértékig meg volt elégedve a végeredménnyel, (én nem kóstolhattam meg sajnos) így az ő szavaival zárnám ezt a hosszúra nyúlt bevezetőt. Hosszas unszolásomra (mondd milyen? finom? puha a belseje? stb) ennyit válaszolt: "belül ragacsos, kívül ropog. Szerinted ha rossz lenne, enném?" Köszönöm a receptet! :)

Na, mire ezt leírtam alakult a terv, más lett a kisorsolt párom, de nem volt szívem kitörölni ezt a nagy monológot, így hát meghagytam. Konyhavirtuóz oldalát pedig töretlen lelkesedéssel ajánlom!! :)




Hozzávalók


- 12 dkg csokoládé (nálam 8 dkg ét, 4 dkg amit otthon találtam, valószínűleg tej)
- 12 dkg vaj (!)
- csipet só
- 2 tojás
- 7 dkg liszt
- 5 dkg cukor
- 1 evőkanál cukrozatlan kakaópor
- 10 dkg tejkaramella

Elkészítés


  1. A sütőt előmelegítjük 180°-ra.
  2. A csokit és a vajat vízgőz fölött összeolvasztjuk. Míg azok olvadoznak felkockázzuk a karamellát. Hogyha hozzám hasonlóan puha tejkaramellát választanak, akkor ez egy keserves meló lesz mert nagyon ragad.
  3. Az olvadt csokit félretesszük, a száraz hozzávalókat kikeverjük. A csokiba - ha kissé lehűlt - belekeverjük a tojásokat, majd hozzáforgatjuk a száraz hozzávalókat. Nem szabad túlkeverni, épp csak keveredjen el minden. Ehhez kár bekapcsolni a kézi mixert, mert szépen összeáll spatulával is.
  4. Egy kicsi tepsit (számot nem tudok mondani, a mennyiségből látni fogják) sütőpapírral kibélelünk, beleöntjük a masszát és megszórjuk a tetejét a karamellával. (Morzsolva, mert különben az egész egy helyre megy.)
  5. Kb. 20 perc alatt készre sütjük. Én az utolsó 5 percet grill fokozaton sütöttem, remélve hogy a karamell egy kicsit megpirul. Ez elhagyható, mert nem szembetűnő a különbség. :) A képen grillezett mogyorót szórtam mellé, szerintem nagyon jól passzol hozzá.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat, ennyire szépeket még nem olvastam a blogról! Nos igen, a csokoládé-tejszín-süti triumvirátus abszolút jellemez engem, kár is lenne tagadni! :))
    A tesód bókja pedig egyszerűen frenetikus! "Gondolod hogy enném, ha nem ízlene?" Nem is kell ennél nagyobb dicséret, igaz?:))
    Kíváncsian várom, hogy milyen receptek tetszettek meg ezen kívül. További jó sütés-főzést kívánok neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Mississippi pite mindenképpen megsütésre kerül majd nálunk, de a baconos brownie recepted is nagyon izgalmas! :) Az öcsémtől pedig ez hatalmas dicséret, elég szűkszavú, ha kedves szavakról van szó. :)

      Törlés
  2. Ez aztán nagyon finom lehet! Ínycsiklandozóra sikeredett! Egy picikét kaphatok belőle???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már egy morzsa sem maradt belőle. :( De mindenképp érdemes kipróbálnod, ha szereted a brownie-t és a karamellt. :)

      Törlés