2015. március 26., csütörtök

Petrezselymes cukkini saláta tojással

Ez a saláta csúcs! Persze azoknak, akik szeretik a zöldségeket. De egyébként zseniális. Az evése közben egészen elfelejtkeztem a diétáról és csak élveztem az ízét. A cukkini kicsit roppanós, fokhagymával és egy kevés citromhéjjal ízesítettem, amitől nagyon különleges lett. Az egészet bőven megszórtam petrezselyemzölddel és egy kis szárzellert is vágtam a tetejére. Nagyon remek saláta, mindenkinek bártan ajánlom! Húsok mellé is nagyon finom lehet, de így főtt tojással is laktató. 




Hozzávalók (főételként 1 adag)


- 1 közepes méretű cukkini (és a vékonyabb de hosszabb darabokat kedvelem)
- kevés vaj és olívaolaj a sütéshez
- só, bors, szárított bazsalikom (1-1 csipet)
- fél citrom reszelt héja
- 1 közepes gerezd fokhagyma
- 1 kis csokor petrezselyem
- a tetejére főtt tojás (nálam 1 db)
- szárzeller (elhagyható)

Elkészítés


  1. A cukkinit kb 1x1 cm-es kockákra vágjuk (lehet nagyobbra is), majd egy forró serpenyőben egy kis vajon és olívaolajon párolni kezdjük. Sózzuk, borsozzuk, illetve hozzá adunk egy pépestített fokhagymát. Amikor már kezd puhulni, de még az alakát tartja, akkor mehet bele a többi fűszer: a citromhéj, a bazsalikom és a felaprított petrezselyem egy része is. Átkeverjük, és egy tálba halmozzuk.
  2. A tetejére pakoljuk a cikkekre vágott főtt tojást és megszórjuk a maradék petrezselyemmel és egy kevés apróra vágott szárzellerrel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése