2015. április 15., szerda

10. Szakácsmustra - a kiírás

A Szakácsmustra játék még gyerekcipőben jár, de szerintem remek az alapötlete, miszerint minden egyes fordulóban kivesézünk egy-egy szakácsot, majd egy hatalmas virtuális lakomával áldjuk a nevét és a receptjeit. Az előző forduló háziasszonya Fűszermánia Gabi engem jelölt ki utódjának, amit ezúton is nagyon nagyon köszönök! 
Mindenképpen magyar szakácsot szerettem volna választani erre a játékra, mert igenis legyünk büszkék arra, amink van. Szinte elsőként ugrott be Váncsa István neve, akinek a szakácskönyve nálam az etalon. Fantasztikus fazonnak tartom, a könyve pedig zseniális. Aztán arra gondoltam, hogy talán az ő receptjei nem annyira elérhetők, így Mautner Zsófi jutott eszembe, akinek a receptjeit szintén nagyon nagyon szeretem. Őt is akartam választani, de ekkor beugrott valami...

STAHL


A kép innen való.

Miért? Igazság szerint nem annyira kedvelem ezt a nőt, mint szakácsot. Az újságját átverésnek tartom, bárhányszor is próbálkoztam a receptjeivel nem úgy jött össze, ahogy a képen láttam. Az elvarázsolt hozzávalói beszerezhetetlenek, az a kedves mosoly pedig, ahogy negyven kilósan a nézők elé teszi a csokoládés-mascarponés tortáját, (mintha ezen élne) idegesít. Az ételeit egysíkúnak tartom. Szinte minden szakácskönyv és magazin az ő neve alatt fut, az egyik legnagyobb gasztromágnás az országban. És ez zavar. Ezért gondoltam, hogy megkérdezem a Ti véleményeteket is. (Amit recepttel és linkkel együtt várok e-mail-ben.) Kicsit ássuk bele magunkat a receptjeibe. :) A rajongók bizonyítsák, hogy Stahl receptjei beválnak, aki nem kedveli, bizonyítsa, hogy pontatlanok a leírásai. Nagyon izgatottan várom a tapasztalatokat!

Természetesen, félre értés ne essék, nem szeretnék gyűlölködő hullámokat elindítani, egyáltalán nem ez a célom. Nem ismerem, csak a receptjei alapján mondom amit mondok.

A határidő: május 17. vasárnap este. hosszabbítás: május 25. hétfő este!

Ahova képekkel együtt várom a bloglinkeket: voroskaktusz@freemail.hu


Természetesen aki nem rendelkezik gasztrobloggal, de szívesen játszana, az is küldjön képet az alkotásáról, a receptet is persze, na meg néhány szót a végeredményről.

JÁTÉKRA FEL! :)

Az előző fordulók:

10 megjegyzés:

  1. Érdekes szempont alapján választottál :) Van egy régesrégi könyvem tőle, talán a legelső... akkoriban még nem volt ennyi elérhető újnak számító receptgyűjtemény. Kiváncsivá tettél, szétnézek benn. Még sosem főztem tőle semmit.

    VálaszTörlés
  2. Érdekes választás :-) Még sohasem főztem, sütöttem tőle. Talán majd most ;-)

    VálaszTörlés
  3. Nekem is Ő jutott az eszembe! Nem sok receptet próbáltam még ki mert eléggé pénztárca nyitogatóak a hozzávalók, de pont most a napokban találtam egy olcsó és finom ételt amit már szerettem volna kipróbálni és itt az alkalom köszi:)

    VálaszTörlés
  4. Igazat adok Neked... Egyszer készítettem tőle valamit és nem úgy sikerült:( Az fel sem merült bennem, hogy a receptje nem pontos. De ez már jó pár éve volt. Azóta, bármi tetszett is meg nála, sosem vágtam bele. Valószínűleg ezért.

    VálaszTörlés
  5. Örülök, hogy tetszik a választásom, remélem sokan kedvet kapnak majd a játékhoz! :)

    VálaszTörlés
  6. Nahááát....akkor én is jönnék játszani, hogy bebizonyítsam, igenis vannak szuper receptjei! :) Én eddig bármit készítettem tőle, nagyon-nagyon finom és tökéletes lett (és meg különös hozzávaló sem kellett hozzá...). Várom a recepteket, tapasztalatokat. :)

    VálaszTörlés
  7. én kimondottan szeretem a könyveit, ha itthon főzök, szinte mindig az ő vm könyvénél kötök ki - jó, én nagyon sok fűszert használok. az meg, h vk k jó üzletasszony, egyáltalán nem zavar :)

    VálaszTörlés
  8. Bennem még soha fel sem merült, hogy arra gondoljak, hogy valakinek az ételfotója alapján döntsem el, hogy a receptje azért nem sikerült nekem, mert felületes a leírás, kihagyott valamit a leírásból stb. Úgy ahogy van ahány ház annyi szokás, úgy van az is, hogy ahány kéz annyiféle lesz az étel még akkor is ha teljesen követjük a hozzávalók mennyiségét, az elkészítés menetét. Ezért én nem is szeretem csak a régi korok szakácskönyveit, ahol nincsenek ragyogó ételfotók csak esetleg valamilyen egyszerű vonalas rajz az alapanyagokról, és mindenkinek a fantáziájára van bízva, hogy milyen a kinézete, és csak azt látja amit ő készített, nem kell hasonlítgatni, aztán azt mondani, hogy ez nem is úgy néz ki, mint a fotón.

    VálaszTörlés
  9. Líviám, nem egészen értek Veled egyet. Ha nem követjük a leírást, kár elkezdeni, nem? Ha viszont követjük, legalább hasonlítania kell a két ételnek. A régi korok szakácskönyvével kapcsolatban igazad van. Mindenki megesküdhetett, az övé a legtutibb:))
    Hasonlítgatni meg hogyne hasonlítgatná az ember, amikor azért fogott neki egy ételnek, mert a képen, amit róla látott, nagyon guszta, szép volt. Ha ez sem fontos, akkor kár más receptekből sütni-főzni:))

    VálaszTörlés
  10. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés