2013. július 11., csütörtök

Tzatzikis túrókrém zsályával

Nagyon gyors megoldás nagyon meleg napokra. Én extrudált kenyérrel ettem, így egy remek fogyókúrás fogás lett belőle. Aki olaszosabban szeretné enni oregánót tegyen hozzá, aki szereti a különlegességeket, az mentalevelekkel tálalja. Nekem egyik sem volt most itthon friss, és mivel már szerencsétlen bazsalikomom szinte kipusztult, olyan sok levélkéjétől megfosztottam, inkább választottam a zsályát. Szerintem jól illik hozzá, nekem ízlett ez a párosítás.

 

Hozzávalók /1 személyre/


- 3 darab csemegeuborka (vagy 1/3 kígyóuborka)

- 3 ek. tehéntúró

- 3 ek. natúr joghurt

- só, bors

- pár levél zsálya


Elkészítés

  1. Az uborkát megmossuk, lereszeljük, besózzuk és hagyjuk, hogy levet engedjen. 
  2. Addig a túrót kikeverjük a joghurttal és borssal ízesítjük. Ha csomómentesre szeretnénk használjuk a botmixert. A zsályaleveleket (vagy bazsalikomot, oregánót, bármit) vágjuk apróra és keverjük a túróhoz.
  3. Az uborkát facsarjuk ki, vagy itassuk fel róla papírtörlővel a vizet és keverjük a túróhoz. Ízlés szerint fokhagymával is ízesíthetjük.
  4. Zsályalevelekkel díszítsük és barnakenyérrel vagy extrudált kenyérrel fogyasszuk. Húsok mellé köretnek is finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése