2013. július 20., szombat

Őszibarackdzsem

Már írtam a sárgabaracklekvárnál, hogy dzsemfixet használtam. Mivel akció volt egy csomagba hármat adtak, úgy gondoltam, hogy az őszibaracknál is alkalmazom ezt a modern segítséget. A tasak figyelmeztetett, hogy 1 kilóhoz 2 tasak kell, de nem vettem komolyan a dolgot: leszaladni a boltba nem volt kedvem, hogy vegyek még, és ragaszkodtam a 2 kiló gyümölcsömhöz, meg aztán minek rongáljam a szervezetemet ilyen tartósítószerekkel teletömködött vacakkal? No, ezt gondoltam én. Máskor lehet, hogy megfogadom a tasakok utasításait, ugyanis a barackdzsemem nagyon nagyon folyékony lett. De finom, nagyon, tényleg jó. Csak folyós... 



Hozzávalók


- 2 kg őszibarack 

- 4 tasak dzsemfix (vagy főzzük órákig)

- 80 dkg cukor


Elkészítés

  1. A gyümölcsöket meghámozzuk, kimagozzuk és felkockázzuk. Egy nagy lábasban a cukorral és a dzsemfix-el felforraljuk, majd hagyjuk kis lángon forrni 3 percig. 
  2. Forró vízben elmosott tiszta üvegekbe öntjük egy tölcsér segítségével, majd teszünk rá fóliát és légmentesen lezárjuk a kupakkal. Öt percre fejjel lefelé állítjuk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése