2015. július 8., szerda

Pasifogó tojásos lecsó a sütőből

Nyáron talán furcsa, hogy valaki ilyesmit készítsen, de mentségemre legyen szólva, hogy ez a Nagy Vihar estéjén volt, amikor már alaposan lehűlt a levegő. A receptet egyébként Benke Laci bácsitól kölcsönöztem, aki a jelenlegi (Vanilin által kiírt) Szakácsmustra fordulónak a kipécézett szakácsa. A választás azért tetszett, mert még soha nem találkoztam szembe Laci bácsi-recepttel, noha a nevét sokat hallottam már emlegetni, így jó alkalomnak látszott megismerni a munkásságát és stílusát. Kicsi utánajárás után elég sok jó receptet találtam tőle (főleg youtube videókon, mert a honlapja enyhén szólva is hiányos), de inkább tekintem őt egy aranyos bácsinak, semmint komoly szakács szaktekintélynek. Nem akarom bántani, nagyon kedves magyar ízeket elevenített fel bennem sok videója, illetve képet kaptam az alföldi gasztronómiáról is. A receptjei közül főképp a lecsók tetszettek, a cigánylecsó és eme diszkoszban készült változat között hezitáltam, de végül ez utóbbit választottam. (Tudom, diszkrimináció.) Nincsen itthon diszkoszom (igazából nem is láttam még ilyen edényt), ezért egy egyszerű füles, hőálló serpenyőben készítettem el az ételt. Mindenkinek ajánlom, szerintem egy igazi férfihódító. Olyasmi lehet, amiben még az én drágalátos kis vőlegényem is elviselné a zöldséget. :) 



Hozzávalók (2 főre)


- 2 paprika (egy sárga egy piros)
- 2 paradicsom
- só, bors, egy csipet vegeta
- 1 kisebb fej hagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- 2 szelet sonka
- szalonna (nálam egy szelet húsos szalonna 3 darabba vágva)
- 3 tojás (villával felverve)

Elkészítés


  1. A szalonnát üvegesre pirítjuk. (Még sütőbe is tesszük, szóval nem kell készre sütni.) A szalonnát félretesszük.
  2. A paprikát és a paradicsomot nagyobb darabkákra vágjuk, majd a serpenyőbe halmozzuk a hagymával, fokhagymával együtt. Egyenletesen elrendezzük, és megfűszerezzük sóval, frissen őrölt tarka borssal és egy kevés vegetával. Előmelegített 180˚-os sütőben kb. 15 percig sütjük lefedve. 
  3. Ekkor kivesszük, ráöntjük a villával felvert tojást, a sonkákat és a szalonnákat. Grill fokozaton fedő nélkül addig pirítjuk, míg a tojás el nem készül. 
Aki puhábban szereti a zöldségeket hagyja tovább párolódni az elején. Így kellemesen harapható, vagyis ress állagú lesz a paprika.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése