2015. július 23., csütörtök

Francia citromtorta lemon curddel

Fura lesz ez a recept, kész nemzetközi kavarodás. A kész tortát franciának tartom, hiszen náluk nemzeti édesség ez a savanykás csoda. A krém azonban a nagy sikerű angol lemon curd, a tésztáját pedig a skót vajas keksz képezi. A vőlegényemnek készítettem, aki rajon a citromízért, így nagyon örült neki. Egyetlen gond volt a sütivel, ez pedig az volt, hogy nem tudtam kiszedni a formából a tésztát, hiába vajaztam-liszteztem előtte, így tálkában tálaltam, de akinek ez gond, tegyen sütőpapírt a formákba.




Hozzávalók (2 kicsi tortához)



- 1 adag lemon curd

Elkészítés

  1. A keksz tésztáját összegyúrjuk, majd hűtőbe tesszük pár órára. Nagyobb lukú reszelőn a tálkákba reszeljük, majd szépen belenyomkodjuk egyenletesen. Az alját villával megszurkáljuk. Előmelegített 160˚-os sütőben addig sütjük, míg enyhén megpirul. Hagyjuk kihűlni.
  2. A szobahőmérsékletű krémet a szobahőmérsékletű tésztakarimába töltjük, majd hűtőben megdermesztjük. Mandulával és reszelt citromhéjjal megszórva tálaltam, de magában is szép! (Ha magamnak készítem tuti sütök rá még egy karamell réteget is, akár a créme brulée-re szokás.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése