2015. július 27., hétfő

Fehércsokis mákos bonbon citromkrémmel

A lemon curd nagy sikert aratott nálunk, még a szkeptikus húgomat és édesanyámat is meggyőzte. Így bonbonba töltve legalábbis. A ropogós mák remekül illik hozzá és a fehér csoki is. Érdemes kisebb formában készíteni, ha valaki nem szereti a savanykás ízeket, mert így a fehér csoki még szépen ki tudja ellensúlyozni a citrom savasságát. Pontos mennyiségeket nem tudok írni, egyenlőre nálunk csak próba"főzés" zajlott, így 5 darab bonbont készítettem. Az pedig ahogy én bonbont csinálok kész kabaréműsor lehet, szóval érdemesebb valaki mástól ellesni a bonbonozás minden csínját-bínját, például Praliné Zsuzsitól, akinek rettenetesen jó receptjei vannak. Egy kis bonbon 1x1 a tollából. 



Hozzávalók (5 db bonbonhoz)


- 1 sor fehércsoki
- 1 púpos kiskanálnyi lemon curd
- 1/2 kiskanálnyi egész mák

Elkészítés

  1. A fehér csokit felolvasztjuk. (Én itt el szoktam bukni, mert a fehér csoki nálam sosem olvad, hanem ég. Mivel kis adagot készítettem, ezért úgy csináltam, hogy két ugyanakkora üvegtálkát vettem elő, az egyikbe vízforralóból forró vizet öntöttem, ebbe tettem a másikat, amibe pedig az apróra vágott csoki került. Így szépen felolvadt és nem égett meg, mint szokott.) A csokiba kevertem a mákot.
  2. Egy bonbon formát (vagy jégkockatartót) előkészítek. Fehér csokival bevonok annyi kis mélyedést, amennyi bonbont szeretnék. Alaposan az asztalhoz ütögettem a formát, hogy ne legyen légbuborék a kapszlik alján. Ezután 5-10 percig a fagyasztóban pihentettem.
  3. Ezután még egyszer átkentem a formát, főleg a széleken, hogy ott is vastag legyen a fala, ne csak felül (vagyis akkor még alul). Szintén pár perc a fagyasztóban, majd mehet bele a krém, de úgy, hogy legyen felette egy kicsi hely a "talpaláshoz", vagyis a bonbonok befedésére. Ismét pár perc a fagyasztóban, majd jöhet rá a fedőréteg. Ezt szépen elsimítjuk, majd mehet megint a hűtőbe vagy fagyasztóba pihenni.
Jó tanács: ez egy téli recept. A bonbonok egy pillanat alatt szétolvadtak. Nagyon érdemes hűtőben tárolni őket, ilyenkor nyáron pedig elképzelhetetlen, hogy szállításra adjuk a fejünket, így ez szigorúan téli gasztroajándék! Persze a családnak olvadtan is ízleni fog.


Ilyen szép sötét sárga lett nekem a lemon curd. És a bonbonok kicsit olvadtak, ezért a különösen nagy bocskor a desszert körül. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése