2014. május 22., csütörtök

Epres krémes

Egyik nagy kedvencem az eper. (Bár még annál is jobban szeretem a Nagyszüleim kertjéből a szamócát, ami kisebb, nyomibb, de háromszor olyan édes és lédús mint a boltiak.) Az ötlet, hogy ilyen süteményt készítsek, az egyik youtube-os videóból jött, de én más krémet használtam, történetesen a legjobb tiramisu krémet, kis változtatásokkal. Azt reméltem, hogy egy kevés zselatinnal szebben szeletelhető sütit kapok, nos nem, össze vissza csúszkált az egész, így ha nem szimpi a zselatin nyugodtan hagyják ki. (Kicsit folyósabb lesz, otthonra teljesen megfelelő...) És az íze. Fantasztikusan finom lett. A kép nem túl jó (este fél 9 tájban fotóztam, minimális fénnyel) kicsit olyan, mintha szalonna darabok akarnának kihullani a lapok közül, de nem, az eper... Talán nem túl szép, de az íze világbajnok! (Hogy egy kicsit Jamie Oliver szavaival éljek...:D) Így az eperszezonban érdemes kipróbálni. Bár szerintem a tölteléket ősszel fel lehet cserélni karamellizált almára/körtére, vagy nyár derekán cseresznyére/meggyre, kis mandulával, előbbi dióval... Nem lehet rossz. :)





Hozzávalók


- 1 csomag leveles tészta

- 25 dkg mascarpone

- 1 kiskanál vanília aroma (vagy esszencia)

- 2 friss tojás sárgája

- 3 evőkanál vaníliás cukor

- 7 g (fél zacskó) étkezési zselatin bő fél deci vízben felfőzve

- 50 dkg eper

- porcukor a tetejére

- liszt a nyújtáshoz


Elkészítés

  1. A leveles tésztát lisztezett deszkán kinyújtjuk. (Ha előnyújtottat vettünk, akkor nem kell.) Egy nagy alakú téglalapot kell kapnunk. Három egyenlő csíkra vágjuk. Egy sütőpapírral lefedett sütőlemezre tesszük, a tésztát beszórjuk porcukorral, majd lefedjük egy sütőpapírral, és ráteszünk egy másik sütőlapot. (A porcukor miatt kicsit karamellizálódik a teteje - nekem ez nem jött be, de hátha másik fajta leveles tésztával igen, ezért leírtam.) 190°-on körülbelül 15-20 percig sütjük. (Célszerű ellenőrizni, nekem eddig tartott a sütés.)
  2. A tojások sárgáját kikeverjük a cukorral világosra. Ehhez hozzákeverjük a mascarponét és az aromát. Hűtőbe tesszük. 
  3. Az epret megmossuk, kicsumázzuk és kockákra vágjuk, én direkt nem egy formákra, de alapvetően nem túl nagyokra. Félre tesszük.
  4. A lapokat kihűtjük, majd ha nagy eltérés van a két lap között kiigazítjuk. A két szebbet kiválasztjuk, ez lesz az alsó és a felső.
  5. A zselatint elkészítjük, a krémhez keverjük.
  6. Az alsó lapot egy deszkára tesszük, vékonyan megkenjük a krémmel, rászórjuk az eper felét, majd a krém felét rákanalazzuk. Rátesszük a második lapot, amit ugyanilyen módon megtöltünk, végül a tetejére rakjuk a felső lapot, kissé lenyomkodjuk. Oldalt eligazítjuk az esetlegesen kicsorduló krémet. 
  7. Pár óra állás jót tesz neki, de akkor jó, ha még viszonylag ropogósak a lapok. Mondjuk nem lesz könnyű vágni... Porcukorral megszórva kínáljuk, friss eperrel díszítve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése