2014. május 29., csütörtök

Banánhab mézes mogyorós grillázzsal

A banán egy olyan gyümölcs, amit nem tudok bármikor enni. Fura a kapcsolatom vele, mert néha nagyon megkívánom, de alapjába véve nem szeretem az ízét. FromJuci oldalát nézegetve azonban rábukkantam egy egyszerű de nagyszerű gyorsan elkészíthető finomságra, a banánhabra. Annyira megtetszett, hogy ki szerettem volna próbálni. Annyit változtattam, hogy tojásfehérje helyett habtejszínt használtam, illetve kreáltam hozzá egy fantasztikus mézes mogyorós grillázst. Nagyon jó desszert, pár perc alatt elkészül.





Hozzávalók (2 főre)


- 2 érett banán (a nyomódottak és a kissé barnák tökéletesen felhasználhatók)

- 1,5 dl tejszín

- 1 evőkanálnyi apróra vágott földimogyoró

- 1 evőkanál méz

- csokireszelék (tetszés szerint)


Elkészítés

  1. A mézet és a mogyorót összemelegítjük addig, ameddig a méz el nem kezd bugyogni és teljesen be nem vonja a mogyorót. Ekkor egy sütőpapírra öntjük az egészet, kicsit ellapítjuk. (Meg fog szilárdulni, bár puhább lesz, mint a klasszikus grillázs.)
  2. A hideg tejszínt habbá verjük, a banánt pedig egy villával összetörjük. A banán pépbe forgatjuk a habot. 
  3. Két pohárban elosztjuk a hab felét, erre egy adag grillázst tördelünk, majd a másik adag hab jön. Grillázzsal és csokireszelékkel díszítjük. Magában is nagyon finom, de aki szeretné fokozni az élvezeteket tejszínhabbal tálalja.


2 megjegyzés:

  1. Jajj de jó! Nagyon szuper lett! :) Örülök, hogy elkészítetted. :) A mogyorós grillázs pedig főként nagy találmány hozzá! :)))

    VálaszTörlés