2013. augusztus 13., kedd

Csoiktorta, álom finom krémmel

 Milyen a jó krém? Könnyű, ugyanakkor tömény ízű, habos, de sűrű, nos és persze finom. olyan ellentmondásos ez a lista, nehéz neki maximálisan megfelelni. De! Olyan csokikrémet csináltam ehhez a tortához cskúgy hirtelen felindulásból, hogy magam is meglepődtem, hogy ez mennyire de mennyire finom. Komolyan. Kóstoláskor kiskanállal tömtem magamba ezt az édes finomságot. Kicsit olyan mousse szerű lett. Ki kell próbálni. Ó! És a torta! Ehhez a légies krémhez jön egy diós Eszterházy tortalap. Azt is lehetne mondani, hogy ez már sok a jóból, de nem! Egy éjszaka alatt remekül összeállt és gyönyörűen szeletelhető volt.






Hozzávalók


A krémhez
- 1 csomag csokiízű pudingpor

- 1 púpos evőkanál kakaópor

- cukor (nekem kb. 8 dkg kristály és vaníliás cukor keverve)

- 4 dl tej

- 3 tojássárga

- 2,5 dl tejszín

- 20 dkg csokoládé (étcsoki a jobb, bár én kevertem tejcsokival)

- 7 dkg vaj


A tésztához
- 10 dkg tojásfehérje
 
- 5 dkg liszt

- 25 dkg kristálycukor

- 25 dkg darált dió


Elkészítés

  1.  A tésztához a tojásfehérjét felverjük, majd ha közép kemény hozzászórjuk a cukrot és kemény habbá verjük. Majd spaktulával belekeverjük a darált dióval elkevert lisztet. 5 lapot sütünk belőle. (Én úgy csináltam, hogy egyszerre egy lapnyi mennyiséget kevertem ki, így macerásabb volt a dolog, de biztos lehettem benne, hogy nem esik össze a hab.) 23 cm átmérőjű sütőpapírral bélelt formában 180°-on addig sütjük, ameddig egy kis színt nem kap. Körülbelül 10-12 perc. Fontos, hogy még forrón válasszuk el egy éles késsel a papírtól, mert később odaragad. Hagyjuk hűlni a lapokat.
  2. A krémhez egy edényben keverjük össze csomómentesre a kakaót, a pudingport egy kevés tejjel (a megadott mennyiségből) majd ha sima, adjuk hozzá a tojássárgákat és keverjük alaposan ki. A tejet forraljuk fel a cukorral, ha forró keverjük bele a pudingos keveréket. Pár perc alatt folytonos kevergetés mellett sűrítsük be. Hagyjuk hűlni.
  3. A csokit aprítjuk fel, a tejszínt egy vastag aljú forralóban forraljuk fel, majd olvasszuk meg benne a csokit a tűzről levéve folytonos kevergetés mellett. tegyük hűtőbe.
  4. A pudingot kézi robotgéppel keverjük át, majd adjuk hozzá a már hidegre hűlt és egy kicsit megkeményedett, de még folyós csokis tejszínt. Keverjük el alaposan, majd tegyünk hozzá 7 dkg puha vajat, és alaposan keverjük. Ki fog egy kissé világosodni.
  5. A tortalapokat kenjük meg bőven a krémmel, majd vonjuk be az oldalát is. tetszés szerint díszíthetjük. Tejszínhabbal tálaljuk.

3 megjegyzés:

  1. Most leltem rá erre a finom csokikrémre ill. a tortára.
    Az lenne a kérdésem, a lapokat lehet e hőlégkeveréssel sütni, próbáltad már?
    Marika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még nem próbáltam, de szerintem lehet, de akkor jobban kell figyelni rá, mert hamarabb elkészült. Egyébként szerintem biztos jó lesz úgy is. :)

      Törlés
  2. Csupacsoki- finomság! :) Ha beállítanád a blogkövetőt, akkor jelentkeznék rá :)

    VálaszTörlés