2013. március 23., szombat

Sport szelet

Nem tudom, hogy nálatok mi a helyzet, de itt Debrecenben tegnap zuhogott a hó, süvített a szél és csontig hatoló hideg volt. Jó, most már jobb az idő, de még mindig be vannak fagyva a pocsolyák, és nagyon fúj a szél. Mikor a meteorológusok mondták, hogy jön a hideg front, és hó is várható, hitetlenkedtem, hiszen könyörgöm március közepe van. Ennek ellenére most úgy tűnik visszajött még búcsúzni a tél. Ilyen hideg időben egy jó krémes csokis édességre vágytam, ami könnyen elkészíthető. Ugyan annyira nem sport szelet jellegű, de azért csokis és krémes...

 

Hozzávalók

- 2 dl tejszín
- 24 dkg jó minőségű csokoládé (én úgy csináltam, hogy 18 dkg ét, és 6 dkg tejcsoki)
- 2 dkg vaj (kb egy evőkanálnyi)
- 20 dkg darált édes keksz
- pár csepp rum vagy rumaroma (elhagyható)

Elkészítés

  1. A vajat kis lángon olvasszuk fel, és adjuk hozzá a felkockázott csokit. Óvatosan folyamatos kevergetés mellett olvasszuk fel azt is. (Aki fél, hogy odaég a csoki az vízgőz felett csinálja.)
  2. Az olvadt csokihoz adjuk hozzá a tejszínt, és keverjük csomómentesre. Mikor egy homogén masszát kaptunk, tegyük félre egy kevés időre hűlni.
  3. A kekszet daráljuk le. Aki szeretné ízesíthetné egy kevés cukrozatlan kakaóporral, vagy adhat hozzá porcukrot. (Én nem adtam hozzá semmit.)
  4. A még meleg csokiba szórjuk bele a kekszmorzsákat, és alaposan keverjük össze. Aki szeretne tenni bele rumot, akkor itt tegye meg.
  5. Egy magas falú tepsit, vagy műanyag dobozt béleljünk ki folpackkal, és öntsük bele a keveréket. Egy - két óra hűtés után fogyaszthatjuk. Ha igazán szép szeleteket szeretnénk vágni, akkor forró vízbe mártott késsel próbálkozzunk.

Megjegyzés

Utólag belegondolva, ez nem is sport szelet, inkább valami brownieféle sütemény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése