2015. május 30., szombat

Finomfőzelék

Ezer meg ezer recept van már az interneten, ami arra hivatott, hogy a finomfőzeléket újra a kedvencünkké tegye, megmutassa micsoda erő van ebben a lenézett ételben. Én most nem bizonygatnám ezt, egy idő után már úgysincs hatása a szavaknak... Mindenesetre ha készítik adjanak hozzá buggyantott tojást és ropogósra sütött bacont, úgy az igazi!




Nem szeretnék belebonyolódni a recept leírásába, hiszen mindenki úgy készíti ahogy szeretné. Én valahogy így csináltam: 2 apróra vágott répát és újhagymát vaj és olívaolaj keverékén megdinsztelünk. Ráöntjük a borsót (és más tetszőleges zöldségeket) és annyi vizet, hogy a borsó 2/3-áig azért felérjen. Puhára főzzük. Tetszőlegesen ízesítjük, én most pár levél lestyánt, petrezselymet és a klasszikus fűszereket: vegeta, só, bors használtam hozzá. Egy közepes mennyiséghez én 2 púpos kiskanál keményítőt és kb 1 dl zsíros házi tejet csomómentesre elkevertem, majd a főzeléket besűrűsítettem vele. Mehet rá a buggyantott tojás és a pirított bacon, a tetejére pedig apróra vágott fűszerek. (A képen lestyán.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése