2015. május 26., kedd

10. Szakácsmustra - összefoglaló

Megadom magam... Úgy kezdődött ez a forduló, hogy bejelentettem, Stahl receptjei rosszak. Nos, itt az ideje visszavonulót fújnom. Rengeteg izgalmas recept érkezett be hozzám tőle, gyönyörű képekkel és lelkes beszámolókkal tetézve. És igen, ezeket olvasgatva el kell ismernem, ez a Judit tényleg tud valamit. Szinte minden recept, ami érkezett egyszerűen és gyorsan elkészülő finomság volt, legyen szó desszertről vagy főételről. Nagyon örültem annak is, hogy rengeteg főfogás recept gyűlt össze, ha jól számolom több, mint amennyi édesség! (19 ételből 10 főfogás és 9 desszert.) Köszönöm mindenkinek a részvételt és a gyönyörű ételfotókat, remélem, hogy hamarosan a következő fordulón is sokan összegyűlünk. 

Na de lássuk azokat a finomságokat!


Kisildi volt a legfürgébb, ő Édesköményes, tejszínes spagettit készített. Nemrég kóstoltam először az édesköményt és nagyon ízlett nyersen és grillezve is, így ezt a feltétet mindenképp ki fogom próbálni!



Éva Tavaszi tojásos nokedlit készített, ami nem csak szép, hanem egy olcsó fogás is, ami azért nem gyakori a kipécézett szakácstól.


Pitelány két finomságot is választott, elsőként a Tonhalas fasirt receptjét és képét küldte el nekem. Első ránézésre nem nagyon hittem el, hogy ez egy sós étel, inkább gondoltam volna Raffaello golyónak, de a recept után azért megnyugodtam...

DSCF0081

Másodjára pedig a Sült padlizsán/vinetekrém sajttal nevű recept érkezett be hozzám. Nem ettem még ilyen formában padlizsánt, így biztos ki fogom próbálni, kíváncsivá tett a leírás. :)

DSCF0131

Őrülten jó szakács szokás szerint gyönyörű képekkel illusztrálta a két finomságot, amit küldött. Az egyik ezekből a Debreceni fehérborral és almával...


A másik pedig egy Gulyáskrémes makaróni. Mindkét recept egyszerű és gyors, így muszáj őket kipróbálni!


Okki szintén két recepttel készült, sajnos az egyikről így az összefoglaló idejére már lecsúsztunk, ugyanis a medvehagyma szezon már lecsengett. Mindenesetre jövőre gondoljatok majd a Medvehagymás pennére sült sonkával, hiszen remek kombó, Húsvét után pedig jó maradékfelhasználási módszer is.


Ági Szerb csirkeragut készített rozmaringos burgonyával. A képek magukért beszélnek. Gyönyörű!


Ditti Turbó rakottkrumplija szintén kipróbálandó, hiszen 35 perc alatt elkészül. Mondjuk szerintem a hagyományos recept (legalábbis ahogy mi szoktuk készíteni) sem túl hosszabb, de a rakott krumplival nem szeretnék kekeckedni, mert az egyik kedvenc ételem. Szóval hajrá turbó krumpli. 


A sós ételek lezárásával a saját kis snack-emet is bemutatom, ez pedig a Fűszeres csicseriborsó. Ha magában nem is, de köretként el fogom még készíteni, mert tényleg finom, bár egy kicsit finomítani akarok majd a recepten. Mindenesetre egy jól sikerült egészséges ételről van szó. :)


Akkor jöjjenek az édességek! :)
Okki az egyik kedvenc süteményem egyik receptjét is elkészítette, ez pedig a Brownie, amit egy pici kávéval tett ellenállhatatlanná. Engem meggyőzött!


Judit trüffel golyót készített, amit könnyedén bele tudott illeszteni a diétájába is. Igen, jól látjátok diétás csokibomba! Lehet jegyzetelni. :)


Kisildi Citromos madeleine-t készített erre a fordulóra. Gyönyörű fénykép, és a süti is biztosan nagyon finom!


Hogy folytassam a citromos sütemények sorát nagy örömmel mutatom be a következő finomságot, a Görög citromos sütit, ami Lilla konyhájából került ki. 


Andi, az AranyTepsi blog írója (akinél még pár napig részt lehet venni egy hasonló játékban) egy 5 pontos skálán 4,8-ra értékelte Stahl Lekváros aprósütijét. Én azért már csak a kinézete alapján is megadnám a max pontot. :)


Csigabige Habkönnyű gyümölcsrizst készített. Még sosem készítettük így, de a húgom biztos nagy rajongó lenne! 


Konyhavirtuóz Sacher tortája a következő finomság, amit egyszer én is elkészítettem, így tanúsítom, hogy finom. Azért jót nevettem a megjegyzéseden, való igaz, hogy egyszerűbb így:


Timi egy számomra igencsak különleges desszerttel rukkolt elő, ez pedig az Epres madártej. Nagyon izgalmas recept, előnye hogy bármilyen más gyümölccsel is elkészíthető. :) 


Vanilint, egy új játékost hagytam a végére, nem véletlenül. :) Először is hadd mutassam meg ezt a csodaszép Svéd gyömbéres kekszet, ami nálam is komoly esélyekkel indult, mikor még csak a receptek között bogarásztam... 


... végül pedig hadd konferáljam fel a következő forduló háziasszonyát, a Svéd keksz alkotóját, VANILINT! :)

Köszönöm mindenkinek a részvételt, remélem a következő fordulóban is ilyen lelkes csapat gyűlik össze! :) És persze ennyi finomság. :)

És még valami. Egy lelkes férj írt a felesége blogjában felbukkanó Stahl receptekről. Noha Tétova ínyenc végül nem tudott semmit sem készíteni a fordulóra, azért külön kérésre ide kattintva láthatók a Stahl-ihletésű ételei. 

3 megjegyzés:

  1. Mennyi finomság gyűlt össze :-) Köszönöm a játékot.

    VálaszTörlés
  2. Köszi a jó szakács választásodat! Finom kínálat gyűlt össze !
    Izgulok hogy a következő fordulóra is magyar legyen a választott szakács mert azért vannak még :-)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Vörös Kaktusz! Köszönöm, hogy megemlítetted a blogomat. Lelkes, ám kezdő vagyok a blogolás terén, nem is értem még most sem igazán, hogyan zajlanak ezek a játékok. Stahl Judittól régóta főzök, tulajdonképpen vele, az ő receptjei által szerettem meg a főzést.
    Friss, tavaszi inspirációkat és csudajó ételeket kívánok!

    VálaszTörlés