2014. január 3., péntek

Blogkóstoló - Tejpite

Ismét blogkóstoló van, ezúttal a Konyhalál blog szerzője a házigazda. Izgatott voltam a sorsoláskor nagyon, így amint megtudtam, hogy kit kapok rögtön szétnéztem a blogon. Nagyon sok pudingos receptet találtam, és sok ígéretes édességreceptet kiírtam. Elsőként a tejpitét sütöttem meg.
Készítettem már egyszer tejpitét, de nem ízlett. Beleragadt a formába, ízetlen volt, pedig mindent a leírás szerint csináltam. Egy rossz receptet foghattam ki. Kicsit kétkedtem ezért, mikor megláttam Zsuzsinál ezt az édességet, de a kép és a lelkes leírás meggyőzött. Úgy gondoltam, adok még egy esélyt ennek a pitének, hiszen valamit nagyon "tudhat", ha ilyen népszerű mostanság. Megsütöttem. Hatalmas megkönnyebbülés volt számomra látni, hogy nem ragadt bele a formába. Ez volt az első öröm. Aztán felszeleteltem. Csodaszép volt. Megkóstoltam. Finom volt. Semmi különös. Porcukorral, lekvárral jó volt. Ahogy Édesapám megfogalmazta: aki szereti a nyers palacsintatésztát, annak nagyon fog ízleni. Egyébként elfogyott, mindenkinek ízlett, de nem lesz családi kedvenc. Bár nem tudom. Látok benne fantáziát: aszalt szilvával marcipánosan, vagy baracklekvárral és pirított mandulával... Hm. El fogom én még ezt készíteni. 



Hozzávalók


- 10 dkg kristálycukor

- 17 dkg liszt

- 2 dkg vaníliás cukor

-  fél liter tej

- 2 tojás


Elkészítés

  1. A száraz hozzávalókat kimérjük és egy nagy tálban összekeverjük. Hozzáadjuk a tojást és apránként a tejet is. Robotgéppel vagy kézzel teljesen csomómentesre keverjük. 
  2. Egy pite formát kivajazunk és kilisztezünk, majd a palacsintatészta sűrűségű folyadékot beleöntjük. 200°-on sütjük 10 percet, majd 180°-on 40-et.


2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy találtál kedvedre valót, nyugodtan sütögess, minden tuti kipróbált recept. Én is találtam Nálad finomat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a receptet. :D Megsütöttem még a citromtortádat is. :)

      Törlés