2014. június 13., péntek

Gordon Ramsay: Baráti lakomák

A portfólió szakácskönyv

Mikor először belelapoztam a szakácskönyvbe elborzadtam. Tele van Ramsay arcképével. Minden második recept mellett az ő arcképe virul az ételfotók helyett. Ez volt az első benyomás. Kicsit nyomasztó ez a rengeteg személyes fénykép számomra. Persze, hogyha egy önéletrajz lenne receptekkel megtűzdelve, vagy valami önéletírás, vagy hasonló, akkor megérteném, de mivel a könyv a bevezetőn kívül semmilyen személyes megnyilvánulást nem tartalmaz, így ez az arcképesdi szerintem egyszerű marketing fogás. Elvégre hogyha az ember egy szakácskönyvet vásárol, akkor nem a szerzőre kíváncsi. Arra gondoltam, hogy lehet, hogy Gordon nem is maga készítette a könyvet, és ezzel akarták bizonygatni, hogy ez az ő műve. ÁÁ, nem. Gondoltam. Ilyet tisztességes ember nem csinál. Aztán elolvastam a könyv adatait.




Étel: Mark Sargeant
Szöveg: Emily Quah
Fotó: Ditte Isager
Stylist: Christine Rudolph
Művészeti vezető: Patrick Budge
Gordon Ramsay sehol. Lehet, hogy az alaprecept az övé volt, de akkor mi az "étel" kategória? Nem tudom. Számomra ez volt a nagy csalódás.
Túllépve a kép, illetve a szerző problémán a könyvben jó receptek vannak, így lényegében mindegy, hogy ki alkotta őket. A receptek logikusan vannak sorba rendezve. Aminek különösen örülök, hogy van külön Csokoládé és kávé fejezet. A könyv tartalmaz egy Alapkészítmények című részt, ami a hasznos és alapvető recepteket tartalmazza. (pl. különféle alaplevek, omlós tészták, majonéz stb.) 
Szintén a könyv pozitívuma a stílusos megjelenés, az igényes fényképek. Annak ellenére, hogy egy külföldi szakácskönyvről van szó, meglepően kevés benne az extrém, beszerezhetetlen hozzávaló. Persze vannak benne drága hozzávalók, például laposhal, vagy kagyló, de a legtöbb recept különféle beszerző túrák nélkül elkészíthető. (Budapesti vagyok, illetve Debrecenben éltem, ezekhez a körülményekhez viszonyítok.)
Tudom, lerágott csontot rágcsálok, de nem hagyott a kíváncsiság, muszáj volt megszámolnom a képeket és viszonyítani. Mondjuk a számok nem olyan drasztikusak. A számok: 104 képből 21 arckép van a könyvben (valamelyik kétoldalas, ezeket egynek számítottam), 26 művész fotó (csokireszelék közelről, articsóka nyersen stb.) és 56 kép, ami a tényleges ételről szól. Azért ez szerintem kevés. Örültem volna, hogyha egy-egy izgi étel leírás mellett van kép is.

Kifejezetten tetszett a könyvben:

- szép, letisztult stílusú igényes könyv
- izgalmas receptek

Kiknek ajánlom?

- azoknak akik szeretik Gordon Ramsay-t és az arcát nézegetni
- akiket nem zavar, hogy nincs minden recept mellé kép


Értékelés: 10/6 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése