2014. március 18., kedd

Tiramisu - ahogy mi szeretjük

A kedvenc desszertem. Régen, mikor édesanyám először ilyet csinált, lelkesen befaltam pár adagot, majd megkérdeztem: miből van? Sajtból. Felelte édesanyám. Na hirtelen rosszul lettem. Rá sem bírtam nézni a tiramisura. Sajtbóóól? Hirtelen érezni véltem a pálpusztai és a már kissé túlkoros trappista fülledt meleg illatát. Na nem, én ebből nem kérek - gondoltam. Aztán nem is tudom hogyan, megszerettem. Most már a kedvenc desszertem. És higgyék el, nem érződik semmiféle pálpusztai íz rajta. 
Rengeteg eredeti tiramisu recept létezik. Nem álltatok senkit azzal, hogy ez a legautentikusabb recept. Aki fél a nyers tojástól használjon felvert tejszínt. Ó, és a zselatint felejtsék el. Ennél az édességnél nem a küllem számít. (Ez a képen is meglátszik...) Akkor jó, ha krémes, maszatos és olyan ... hm... tiramisus... A legjobb változat, amit valaha kóstoltam.





Hozzávalók


- 3 friss (!) tojás (szétválasztva)

- 50 dkg mascarpone

- 10 dkg cukor

- 1 evőkanál vaníliás cukor

- 1 doboz babapiskóta (40 darab)

- 2-3 dl meleg tejeskávé + egy evőkanál rum (tetszés szerint)

- cukrozatlan kakaópor vagy csokireszelék



Hozzávalók

  1. A tojás fehérjét kemény habbá verjük, majd félretesszük. (így nem kell annyit mosogatni). A sárgáját nagyon sűrűre keverjük a cukrokkal. Ha már egészen kivilágosodott adjuk hozzá a krémsajtot és keverjük össze alaposan. Óvatosan forgassuk hozzá a fehérjéből vert kemény habot.
  2. A babpiskótákat mártjuk a kávéba, és egy üveg tál aljára helyezzünk el egy rétegnyit. Erre jön a krém fele. Alaposan szórjuk meg kakaóval. Erre megint egy réteg kávés piskóta jön, majd a krém. A tetejét szépen simítsuk el, fedjük le és tegyük hűtőbe pár órára, hogy összeérjen.
  3. Tálaláskor szórjuk meg az édesség tetejét kakaóporral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése