2013. december 3., kedd

Kávés mandulatorta

Sasó új játéka a Szakácsmustra. Ennek a lényege, hogy egy kiválasztott szakácstól kell valamit sütni. Az első fordulóban Gordon Ramsay az, akit több tucat blogger fog górcső alá venni, kielemezgetni, szétcincálni. Ha Ramsay-ről van szó, akkor minden eszünkbe jut, csak nem az, hogy egyszerű, könnyű. Hiszen ő az aki tökéletesen maximalista. Mégis: egy olyan receptet választottam A Baráti lakomák c. könyvéből, ami első látásra egyszerűnek tűnt. (Most szaladtam ki a konyhába megnézni az éppen sülő sütit, háát, egy kicsit felpúposodott... Remélem jó lesz.) A recept rafináltsága abban rejlik, hogy kétféle tésztából áll ez az egyszerű süti, egy egyszerű kevert tésztából, és egy morzsatésztából a tetején. A belseje puha és omlós, a teteje pedig ropogós és a mandula miatt az egész marcipános. Ideális reggelire egy csésze kávé tea vagy egy bögre tej mellé. Remek recept!
A recept pontos forrása: Gordon Ramsay: Baráti lakomák (Alexandra Kiadó, 2012; 253.oldal)



Hozzávalók


A kevert tésztához
- 17 dkg vaj

- 17 dkg cukor

- 3 nagy tojás (villával enyhén felverve)

- 1/2 kk mandulaesszencia

- 10 dkg őrölt mandula (héjas)

- 4 ek. hideg eszpresszó kávé

- 10 dkg sütőporos liszt (97 g sima liszt, 3 g sütőpor)

- 1/2 kk sütőpor

A morzsatésztához
- 6 dkg sima liszt

- 4 dkg barna cukor

- 4 dkg hideg vaj felkockázva


Elkészítés

  1. A kávét megfőztem és lehűtöttem, a mandulát ledaráltam. A morzsatésztához valókat összemorzsoltam, és félretettem. A sütőt előmelegítettem 150°-ra. Előkészítettem egy 20 cm átmérőjű tortaformát: kibéleltem sütőpapírral. 
  2. A puha vajat és a cukrot kihabosítottam, majd a tojásokkal apránként hozzáadtam és alaposan kikevertem. Utána belecsepegtettem az esszenciát, majd beleszórtam a mandulát, utána a kávé felét hozzáadtam. A masszához szitáltam a lisztet a sütőporral, majd egy spaktulával alaposan összekevertem. Hozzáöntöttem a maradék kávét. 
  3. Az előkészített formába öntöttem a masszát, és erre rászórtam a morzsatésztát. 50-60 perc alatt készre sütöttem. Akkor jó, hogyha pirul a teteje, illetve egy beleszúrt fogpiszkáló "tisztán" kijön belőle. (Azaz nem ragad már a tészta.)



6 megjegyzés:

  1. Hű, ezt nem is láttam még, de máris felírtam az elkészítendők sorába! :) nagyon jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondoltam rád, mikor készítettem, mert nagyon marcipános. :D

      Törlés
  2. Fantasztikus vagy! Részben a gyorsaságod, részben a választásod is csodálatos! :) Ezt a sütit még nem láttam sehol, de tuti karácsonyi befutó lesz nálunk! :) Köszi! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki! Azt hiszem ezt nekem is el kéne készítenem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem fogsz csalódni benne, nagyon jó recept. Gordon Ramsey érti a dolgát ;)

      Törlés