2013. december 5., csütörtök

20. SAD! Vaníliás alma chips

A mostani SAD! játék házigazdája Ági azt a feladatot adta a résztvevőknek, hogy erre a fordulóra gasztroajándékokat készítsenek. Nagyon ideális ez így Karácsony előtt. Gondolkodtam, hogy mit lehetne készíteni, majd eszembe jutott, hogy TücsökBogárnál láttam egy jó kis alma chipset. Ezt csináltam meg, pici változtatásokkal. Az általam leírtakból 8 dkg alma chips lett, ebből 3 dkg-ot összetörtem és összekevertem néhány fűszerrel, ebből tea lesz. Az almás szirupot pedig esszenciában fogom felhasználni. Az eredményeket és a pontos adagolást majd kiírom a blogra. Az alma chips előnye, hogy egyszerűen elkészíthető, olcsó, finom és mutatós.




Hozzávalók (8 dkg chipshez, 3 a képen látható zacskó állítható össze belőle)


- 3 alma (nálam vegyes: piros édes, sárga édes, zöld savanykás)

- 10 dkg cukor

- 1 ek. vaníliás cukor 


Elkészítés

  1. Az almákat alaposan megmossuk, a magházát kivágjuk majd szépen minél vékonyabban felszeleteljük. Én egy nagyon éles vékony pengéjű késsel dolgoztam, először az egész almát próbáltam felszeletelni, de úgy nem lett valami szép, ezért ketté vágtam, úgy már szépen lehetett vele dolgozni. (Próbáltam úgy is, hogy uborka szeletelővel csináltam, de úgy túl vékonyak lettek, vastagabban - szerintem - finomabbak.)
  2. A cukrokból és a vízből szirupot főzünk. Nem kell sűrűre, a lényeg, hogy a cukor feloldódjon teljesen a vízben. A szirupot kevergetéssel langyosra hűtjük, majd belerakjuk az almakarikákat, és hagyjuk állni pár óráig. 
  3. A sütőt előmelegítjük 100°-ra, és előkészítünk egy tepsit: tegyünk rá jó minőségű sütőpapírt. Az almakarikákat elhelyezzük a tepsin (lehet szorosan) majd betesszük a sütőbe és 1 óráig szárítjuk. Én két tepsit sütöttem egyszerre légkeverésesen, és a sütési idő felénél megcseréltem őket. 
  4. Fóliából celluxszal tasakot csináltam, beleszórtam a karikákat, cikkeket, és masnival bekötöttem a zacskó száját. Hogy személyesebb legyen lehet rá bilétákat (címkéket?) rakni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése