2013. október 24., csütörtök

Babos húsos egytál

Eredetileg a barátommal egy kicsit másfajta ételt szerettünk volna főzni, de ami húst kinéztünk magunknak, azt nem tudtuk megvenni, ugyanis szerdán - nemzeti ünnep (nem is tudom, ez ünnep, vagy emléknap...?) lévén - nem volt bolt. Maradtak tehát a babkonzervek, és a fagyasztóból elővett darált hús. Gondolkoztam azon, hogy feltegyem-e a blogra ezt az egyszerű ételt, ami gyakorlatilag már félig előkészített anyagok összekeverése, és megpirítása. Először arra gondoltam, hogy nem. Aztán végül úgy döntöttem, hogy ártani nem árthat, legalább hátha valakinek ihletet adok, és babos ételt csinál vacsorára. Végtére is egy blog lényege ez: nem csodareceptekkel előállni, amik csak csodaeszközök révén készíthetők el, inkább kreativitásra serkenteni a népet, hátha egy ötletünkről másnak is eszébe jut valami izgalmas. Kicsit elrugaszkodtam a témától, hiszen ez a bab egyáltalán nem ötlet. De azért finom volt. :-)




Hozzávalók /2 főre/


- 30 dkg darált sertéshús

- 2 gerezd fokhagyma

- 1 fej vöröshagyma

- só, bors, pirospaprika

- 2 konzerv bab (nekem egy fehér, egy csilis paradicsomos bab)

- tetszés szerint erős paprika


Elkészítés


  1. A hagymát felvágjuk, és egy kevés olajon megfuttatjuk a fokhagymával együtt, majd hozzádobunk egy kevés csípős kolbászt. Ha kiengedte a zsírját, akkor fűszerezzük, majd hozzáadjuk a darált húst is. Folytonos kavargatás mellett készre főzzük.
  2. Ha a hús kész, adjuk hozzá a babokat is és melegítsük össze. Kóstoljuk meg, ha kell sózzuk és borsozzuk. 
  3. Friss kenyérrel laktató étel. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése