2014. október 19., vasárnap

Fahéjas szilvás sütemény

Bár talán már a hivatalos szilva-szezon véget ért, a napokban vettünk még egy nagy adag szilvát, aminek egy részéből ez a sütemény készült. Nagyon finom lett, a blogon is látható fantasztikus meggyes sütemény receptje volt az alapja ennek az egyszerű sütinek. Annyit változtattam (a szilva használatán túl), hogy rétesliszt helyett sima lisztet használtam, emiatt nem lett annyira könnyű, de panaszra semmi okom, hiszen rendkívül gyorsan elfogyott.




Hozzávalók


- 1 nagy tojás

- 25 dkg cukor

- 5 dkg puha margarin vagy vaj

- 2 dl tejföl

- 2 dl tej

- 25 dkg liszt

- 1 kiskanál szódabikarbóna

- 10-14 darab szilva

- 1 csapott kiskanál fahéj, 1 evőkanál porcukor

Elkészítés

  1. A szilvákat kisebb darabokra vágtam, majd megszórtam a fahéjas porcukorral. Kicsit elkevertem.
  2. Ezalatt robotgéppel kihabosítottam a cukrot és a vajat a tojással, majd beleöntöttem a tejfölt, majd felváltva adtam hozzá a szódabikarbónás lisztet és a tejet. 
  3. Mikor elkeveredett, sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem a masszát, és rászórtam a szilvadarabokat. 180°-os sütőben körülbelül fél óra alatt pirosra sütöttem. (Érdemes tűpróbát végezni.) Porcukorral megszórva kínáljuk.

1 megjegyzés: