2014. szeptember 26., péntek

Sajtos rúd

Egy népes eseményre mentem, amikor ezeket a sajtos rudakat sütöttem még pár héttel ezelőtt. Nem akartam üres kézzel menni, de egy vagyont sem szerettem volna költeni vadidegen emberekre, így egy praktikus, szapora süteményt választottam, a sajtos rudat. Nálunk szinte mindig van maradék sajt darab, ami már megkeményedett, senki nem fanyalodik rá. Ezeket szoktam felhasználni vagy a sajtszószos tésztához, vagy egy ehhez hasonló süteményhez. Ennek a rúdnak a receptjét a Váncza süteményes könyvben találtam, és bár sohasem készítettem korábban, mégis meg voltam győződve a sikerről, hiszen Váncza recept. Nem csalódtam, fantasztikus omlós, sajtos sütemény. Ilyen népösszejövetelekre, ahol meleg van tökéletes választás. No és egy esős komor délután is, egy jó könyv, és egy csésze meleg tea mellé. Csak ajánlani tudom.




Hozzávalók


- 25 dkg reszelt sajt

- 12 dkg vaj (margarin)

- 35 dkg liszt

- 1 csomag sütőpor

- 1-2 evőkanál tejföl

- só, paprika (1-1 csapott kiskanál)

- 1 tojás

- szezámmag


Elkészítés

  1. A sajtot keverjük ki a margarinnal, adjuk hozzá a sütőporos, sós, paprikás lisztet, majd a tejföllel gyúrjuk össze alaposan. Nyújtsuk ujjnyi vastagra, majd vágjuk fel csíkokra, kenjük le tojással, szórjuk be a szezámmaggal (vagy bármi mással), majd 180°-on süssük pirosra.

2 megjegyzés: