2014. szeptember 9., kedd

Egyszerű szilvás diós süti Blogkóstolóra

A mostani Blogkóstoló fordulóban Gerti blogját sorsoltam ki magamnak. Azt nem mondhatom, hogy ismertem az oldalt, de mondjuk így: láttam már... :) Mindenesetre a közelebbi ismeretség kötése érdekében alaposan végignéztem a recepteket, és végül erre a szilvás fahéjas lepényre esett a választásom. A szilvát szeretem, a fahéjat szintén, a fahéjas szilva pedig nagy kedvencem. Az elkészítésben kicsit variáltam, de az alap maradt: leveles tészta, szilva, fahéj, és körülbelül 10 perc elkészítési idő. Nagyon egyszerű, gyors, úgy is mondhatnám kényelmes sütemény, hiszen nem kell hozzá sem kézügyesség, sem túl sok idő. Egyetlen feltétel az elegendő szilva: én fél kilót szántam rá, de kevésnek bizonyult, így maradt egy "kocka" csak fahéjas diós rész. (Ami remek volt ugyan, de intő jel a precízeknek, hogy nem szabad spórolni a szilvával!) Nagyon finom lepény kerekedett belőle, villámgyorsan elfogyott. A tészta ropogós maradt a dióréteg miatt, a nagyobb diódarabok pedig szépen megpirultak, a szilva meg puhára sült... Nagyon nagyon tetszett! Köszönöm a receptet! :)





Hozzávalók


- 1 csomag leveles tészta

- 60-70 dkg szilva

- kb. 2 marék dió 

- 2 evőkanál barnacukor

- 1 kiskanál fahéj

- porcukor

- fahéjas porcukor a tálaláshoz


Elkészítés

  1. A leveles tésztát kinyújtjuk (ha kell, nekem kellett), a szélét kicsit felhajtjuk, így egy peremet készítünk a lepénynek.
  2. A dió háromnegyedét ledaráljuk, a maradékot pedig durvára vágjuk. A diókat összekeverjük a barnacukorral, fahéjjal. Az egészet eloszlatjuk a tésztán, majd a félbe vágott (a nagyobbakat háromba vágtam) szilvákat vágott felükkel felfelé a tésztára pakoljuk. Akinek sok szilvája van rakja minél közelebb egymáshoz. A szilvákat megszórtam porcukorral (nem érdemes itt sem spórolni), majd előmelegített sütőben 180°-on 35-40 percig sütjük, ameddig a tészta szép színt kap. 
  3. Fahéjas porcukorral megszórva tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése