2015. június 17., szerda

Túrós meggyes rétes torta

Ez is egyfajta maradékfelhasználás, a finomabbik fajtából. Maradt itthon túró, ami kicsit közel állt már a lejárati időhöz, illetve egy csomag réteslap, ami eláll bár, de mégis. Ha az embernél van réteslap, akkor azt el akarja használni. Én legalábbis. Ez a túrós változat igazából akkor pattant ki a fejemből, amikor Mautner Zsófi egyik videóját néztem. Ott ugyanilyen praktikával csomagolt be egy finom csirkés tölteléket. (Igyekeztem jól leírni az elkészítést, ha bizonytalan, akkor ezen a videón látható, hogy kell csinálni.) Nem egyszerűbb így egy fikarcnyit sem, mint feltekerni a lapokat a töltelékkel, de izgalmas és szép a végeredmény, bár nem annyira fotogén, az biztos. :) A családnak nagyon ízlett, én sajnos a diétám miatt nem tudtam megkóstolni, de tényleg gyorsan elfogyott.


Hozzávalók (23 cm-es formához)

- 1 csomag réteslap
- 30 dkg túró (lehet több is)
- 2 evőkanál porcukor
- 1/2 citrom reszelt héja
- 1 evőkanál vaníliás cukor
- 2 evőkanál tejföl
- olvasztott vaj (2 dkg körül)
- 2 üveg darabos meggydzsem (bő fél kiló)

Elkészítés


  1. A túrós tölteléket kikeverjük: először a porcukrot és a tejfölt, majd a túrót és a citromhéjat. 
  2. A meggybefőttet (magozott) lecsepegtetjük, a levét felfogjuk. (Inni szörpnek, plusz egy evőkanálnyi a tetejére)
  3. A vajat felolvasztjuk, majd összeállítjuk a tortát: a formát kikenjük vajjal, majd a réteslapokat kettesével szétválasztjuk, így 4 adag lesz belőle. A lapokat megkenjük a vajjal (én a kettes csoportokban csak a legfelsőt kentem le) majd beletesszük a formába őket úgy, hogy az egyik végük bőven túllógjon a peremen, a formát pedig mindenhol kibélelje a tészta. Beletöltjük a túrókrémet, majd mehet rá a meggy. A tésztát behajtogatjuk középre és egy kicsit meggyűrjük, hogy szép legyen.
  4. Előmelegített sütőben 180°-on addig sütjük, míg egy kicsit megpirul, ekkor kivesszük és lekenjük a meggyléből egy kevéssel, ez rákaramelizálódik a tetejére pár perc alatt. Kihűlve viszonylag szépen lehet szeletelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése