2015. november 5., csütörtök

Tonkababos kladdkaka (svéd brownie)

Ez a finomság is a Blogkóstoló keretein belül készült. A kiszemelt recept egy svéd csokis sütemény volt, Flóra oldalán. Noha már készítettem egy okos sütit erről a blogról, úgy gondoltam, hogy ha már ennyi zseniális brownie recept olvasható itt vétek lenne kihagyni egy ilyen lehetőséget. Most is a mascarponés brownie jutott eszembe először, de mascarpone híján inkább ezt választottam. A tészta nagyon tömör, ez már az összeállításnál is látszik, viszont szerintem sok neki a 25 perc sütés, én legközelebb 18-20 perc után kikapom a sütőből. Nem csoda, hogy fagyit, de legalábbis tejet szokás mellé enni/inni, mert nagyon eltelíti az embert. Egyébként nagyon finom sütemény, bár nálunk továbbra is ez a csúcs... (Picit utána olvastam és mindenki el volt ájulva a ragacsos belsejétől. Nekem egy puha, tömör de piskóta jellegű süteményem lett, nem tudom mi lehet az oka, hiszen drasztikusan csak a cukor mennyiségét cseréltem le. - Talán ez?)



Hozzávalók

- 180 g cukor (eredetileg 300 g, ezt enyhe túlzásnak éreztem)
- 100 g vaj
- 2 tojás
- 150 g liszt
- 50 g étcsoki 
- 4 evőkanál kakaópor
- 1 tk vaníliás cukor (ezt kifelejtettem)
- 1 csipet só

- 1/2 tonkabab
- 2 dkg étcsokoládé

Elkészítés



  1. A csokit és a vajat mikróban összeolvasztottam (10-20 másodperceket töltött bent, keverés majd vissza-- óvatosan, mert a csoki hajlamos leégni, és akkor mehet a szemétbe). A tojásokat a cukorral kikevertem, nem fehéredésig, de habosra. Ebbe ment a csokis vaj, majd sorra az összekevert szárazanyagok. Végül hozzákevertem a lereszelt tonkababot és a durvára vágott étcsokit.
  2. Sütőpapírral bélelt kisebb tepsibe öntöttem, majd előmelegített 180°-on 25 percig sütöttem. Érdemes kb 20 percnél ránézni, ha valaki folyósan szereti, kapja ki akkor.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése