2013. november 7., csütörtök

Túrós pogácsa - időhiányosoknak

A pogácsákat általában nem szeretem. Illetve frissen nagyon finomak, de ahogy kihűlnek... egyszerűen rájuk sem bírok nézni. Ezért örültem nagyon, amikor a Zamat és illat blogon keresztül eljutottam Mohához, ahol egy olyan pogácsát reklámoztak, ami másnapra is puha marad. Kíváncsi voltam. Frissen a pogácsa eszméletlen jó volt, de akartam pár darabot hagyni, megnézni milyen lett kihűlve. Sütés után 5-6 órával még nagyon puha, remélem holnapra is ilyen marad. (A képen látható kosárban tartom, textillel letakarva.) A recept egyébként majdnem ugyanaz, két szükségszerű változtatás van benne.
Apropó! Az ajánlásom eddig indokolatlan, hiszen még nem szóltam ennek a pogácsának a speciális elkészítési módjáról. Ugyebár pogácsát sütni úgy kell, hogy összegyúrjuk, pihentetjük, hajtogatjuk, pihentetjük, hajtogatjuk, pihentetjük stb. Ennél azonban a hajtogatás egy egyszerű feltekeréssel megússzuk. Nem mondom, hogy tíz perces sütemény, mert azért idő elkészíteni, de a hagyományos pogácsa elkészítési idejéhez képest gyorsan megvan. A rétegei pedig viszonylag jól megmaradtak. A képen ugyan nem sikerült hangsúlyozni, de nagyon kis puhák. 

Titinek szeretettel!  :)




Hozzávalók /nálam 50-60 darab/


- 60 dkg liszt

- 45 dkg tehéntúró

- 40 dkg nagyon puha (majdhogynem folyékony) vaj

- 3 dkg só

- 5 dkg élesztő 1 dl tejben és egy kiskanálnyi cukorral felfuttatva

- 2 tojás 

- ha még szükséges tej (nálam nem kellett)


Tetejére:
- 1 tojás

- 1 kiskanál tejföl

- tetszés szerinti magvak (nálam: szezámmag, tökmag, napraforgómag)


Elkészítés

  1. Én gyúrófejjel ellátott robotgéppel gyúrtam össze a tésztát, először a lisztet az élesztős tejjel, majd a vajat, sót, tojásokat végül a túrót adtam hozzá. (Ha száraz lenne a tészta, akkor lehet egy kevés tejjel lazítani - nekem erre nem volt szükségem.)
  2. A tésztát folpackba csomagoltam és 1,5 órát pihentettem a hűtőben.
  3. A tésztát vékonyra nyújtottam és megkentem a tejföl és a tojás keverékével. Szorosan feltekertem, mint a beiglit szokás, majd 2 ujjnyi vastagra nyújtottam. (Ha több pogácsát szeretnénk, akkor vékonyabbra.) Egy közepes pogácsaszaggatóval kiszaggattam, a tetejét megkentem a tojásos tejföllel és megszórtam a magokkal.
  4. 200°-os sütőben 25 percig sütöttem, míg szép piros nem lett a teteje. 
  5. A maradék tésztát elég lett volna csak összegyúrni és újraszaggatni, ám alapos voltam, (és sok tojásos-tejfölöm maradt) ezért azokat is feltekertem, és ugyanígy szaggattam. 

Megjegyzés

Nagyon szép és puha pogácsa lett, mindenkinek ajánlom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése