2014. június 23., hétfő

Mézes fahéjas diólikőr

Igen, ez egy karácsonyi recept. Avagy soha sincs korán egy kis ünnepi készülődésre. Nos, mielőtt totálkárosnak néznek, elmondom, az egyetlen oka a júniusi - karácsonyi receptnek az, hogy ehhez a likőrhöz júniusban kell leszedni az éretlen zöld diókat. Mivel mostanság (pár napja) készítettem és karácsonyig (de legalábbis pár hétig, hónapig) állnia kell, ezért egyértelműen nem tudok a kész termékről fényképet közzé tenni, de ahogy kész ígérem csatolom a képet. Kicsit furcsa így zsákbamacskaként árulni valamit, amiről nem tudom milyen lesz, de az alapanyagok, és a frissen összekevert lé illata nagyon ígéretes. Mindenkit arra buzdítok, hogy próbálja ki. A receptet a Koronás cukor telefonra tölthető alkalmazásából vettem, persze változtattam rajta rendesen, például a méz használatával. Hát mit mondhatnék? Remélem jó lesz. A lenti képen a likőr 4 napos.




Hozzávalók (bő 1 literhez)


- 1 liter ízesítetlen vodka

- 1 citrom héja (zöldség hámozóval levágva, darabokra vágva)

- 5 darab zöld dió

- 7 darab szegfűszeg

- 1 zacskó egész fahéj (elvileg 2 rúd lenne)

- 25 dkg folyós méz

- 4 evőkanál barnacukor

Elkészítés

  1. A diókat éles késsel  feldaraboltam 4-6 részre. A citrom héját feldaraboltam nagyobb hasábokra. A mézet (mivel kissé ikrás volt) vízfürdőben felolvasztottam. Mindent egy nagyobb steril befőttes üvegbe raktam, a diót, citromot, fahéjat, szegfűszeget, cukrot. Erre csorgattam a mézet és felöntöttem a vodkával. Lezártam a befőttes üveget. Egyenlőre hűvös helyen pihen a kamra sarkában. 
  2. A további teendők: néhány naponta összerázni. Én Karácsonyig pihentetem, és utána fogom ajándékba adni kisebb üvegekben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése