2014. június 11., szerda

Gaspacho

Régóta nézek gaspacho recepteket a neten,de még soha nem ettem ebből a finomságból. Most volt rá lehetőségem, hogy kipróbàljam úgy, hogy ha esetlegesen nem jól sülne el a dolog nem kell az öcsém méltatlankodását hallgatnom, hogy "most akkor ezt fogjuk enni egész héten??". Magyarán magamra főztem így belefértek a durván zöldséges kilengések is. Az eredeti recept(ek) a bagettet nem (csak) mellé eszik, hanem beleturmixolják a levesbe. Ehhez nekem nem volt gusztusom (mindig eszembe jutnak a szottyos ezáltal erősebb élesztőszagot kibocsátó szottyadt kiflik és zsemlék -bláá), ezért egy fokhagymás olajos egy pórias olasz brushettához hasonlatos illatos pirítóst képzeltem el mellé. Ha a hozzávalókat külön-külön kedvelik, akkor tetszeni fog ez az egyszerű frissítő és ez a rendkívül egészséges leves.




Hozzávalók (1-2 főre)


- 3 nagy érett paradicsom

- 1 sárga paprika

- 1/2 kígyóuborka

- 1 db újhagyma (zölddel együtt)

- 2 gerezd fokhagyma

- só, bors

- 1 evőkanál olívaolaj

- 6-7 nagy levél bazsalikom


Elkészítés

  1. A zöldségeket apróra vágjuk, összekeverjük az olajjal, a felaprított bazsalikommal és 1 gerezd felaprított fokhagymával. A másik fokhagymát egy késsel szétnyomtam és a zöldségekhez dobtam, ráöntöttem az olajat, a sót és  alaposan összekevertem. Hűvös helyen (nem feltétlen hűtőben) 1-2 órát állni hagytam. 
  2. Tálalás előtt pár perccel vegyük ki a szétnyomott fokhagymát és a bazsalikommal együtt turmixoljuk össze. A bagett szeleteket pirítsuk meg, forrón kenjük meg olívaolajjal és dörzsöljük be fokhagymával.
  3. A hideg levest a forró pirítóssal és bazsalikomlevelekkel tálaljuk.

Egyszerűbben

  1. A hozzávalókat vágjuk nagyobb darabokra és turmixoljuk össze a fűszerekkel és az olajjal. Ha pirítunk mellé bagettet úgyis kész van 10 perc alatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése