2014. március 2., vasárnap

Holland karamellás ostya

Nem tudom ismerik-e azt a finom kekszet, ami rém drága, de rendkívül finom... Na ez az. A receptet Áginál találtam, de ostyasütő hiányában eddig halogattam az elkészítését, ám tegnap a kelenföldi piacon egy rozsdás vaskupac tetején megpillantottam ezt a hasznos kis szerszámot. A kép elkészítésében - a holland "dizájnban" - szintén Ági képei ihlettek. Az én "változatom" annyiban tér el az eredetitől, hogy - próbasütés lévén - nem formáztam meg gyönyörűre a kekszeket, örültem, hogy egyszerre tudok krémet kavarni és ostyát sütni. A boltitól egyébként annyiban tér el, hogy ez a tészta kicsit vastagabb, de ez nyilván ostyasütőtől függ. Egyébként nagyon finom, édesapám nutellával megkenve ette, úgy is ízlett neki.





Hozzávalók


A tésztához
- 50 dkg liszt

- 25 dkg olvasztott vaj

- 15 dkg porcukor

- 5 dkg friss élesztő

- 0,6 dl langyos tej

- 1 tojás

- 1 csipet só

A karamellhez
- 3,5 dl tej

- 25 dkg kristálycukor

- 1 tk. fahéj

- 5 dkg vaj

- 1 csipet só


Elkészítés

  1. Az élesztőt elmorzsoljuk a tejjel, majd felváltva hozzáadjuk a lisztet, a vajat, majd a tojást és a többi hozzávalót. Alaposan összegyúrjuk, majd egy óráig lefedve pihentetjük.
  2. A tésztából egyenlő nagyságú golyókat formázunk, majd olajozott ostyasütőben szép barnára sütjük. A még meleg korongokat lehet formázni, tehát ha szabályos tallérokat szeretnénk, akkor még forrón nagy pogácsaszaggatóval szabályos köröket vághatunk ki belőle.
  3. A krémhez a hozzávalókat öntsük egy lábasba és folyamatosan kevergetve főzzük sűrű karamellé. Ez körülbelül 40 perc. A krém hamar megszilárdul, ilyenkor újra kell melegíteni egy kevés (!) tejjel. A tallérokat a karamellkrémmel töltjük meg. (Mivel hamar szilárdul nem érdemes vacakolni, csak egy kanállal a közepére a krémet, rá a másik tallért, körkörösen megforgatni, hogy mindenütt érje.)

1 megjegyzés: