2014. május 15., csütörtök

Karamellás fűszeres keksz

Amit akartam: ropogós, intenzív ízű fűszeres keksz, kicsit karamelles beütéssel. Amit kaptam: ropogós karamelles ízű, lehetne-kissé-édesebb-és-kissé-fűszeresebb keksz. Kellemes ízű, finom aprósütemény, tea mellé nagyon jó. A receptben úgy írom ahogy elkészítettem. A karamell mellé ajánlok még pluszba egy kevés cukrot. Ez a keksz egyben lehetőséget adott arra, hogy kipróbáljam a legújabb kiszúróimat, amik nagyon trükkösek, egyik oldaluk rendes forma, a másikkal pedig - akár egy nyomdával - lehet díszíteni a kekszet. Talán nem érthető amit mondok, de a képen látszik.






Hozzávalók

- 18 dkg cukor

- 12,5 dkg vaj (vagy margarin)

- 1 bő evőkanál agavészirup (vagy juharszirup vagy méz)

- 30 dkg liszt

- 1 tojás

- fűszerek: 1 kiskanál őrölt gyömbér, őrölt fahéj, kevés szerecsendió


Elkészítés

  1. A cukrot csomómentesre karamellizáltam, majd felolvasztottam benne a vajat és a szirupot. Míg ez egy kissé hűlt előkészítettem a lisztet: beleszórtam a fűszereket, majd a kissé elhűlt karamelles szirupot is. Hozzáütünk egy tojást, (ízlés szerint még egy kevés cukrot) majd összegyúrjuk és hűtőben legalább fél óráig pihentetjük.
  2. A tésztát vékonyra nyújtjuk, formázzuk és 180°-os sütőben 5-7 perc alatt megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése