2014. június 12., csütörtök

Eperleves fehércsokis öntettel főzés nélkül

FromJuci oldalán találtam egy nagyon gyors, finom és egészséges eperlevest, ezt akartam elkészíteni. Annyit változtattam, hogy a tejfölt joghurtra, a cukrot pedig eperdzsemre cseréltem, illetve kreáltam hozzá egy nagyon egyszerű fehércsoki krémet amit a tetejére csorgattam. Nagyon finom, egyszerű és főzés nélküli finomság. Akár azonnal is fogyasztható, de hűtve finomabb. Azt ajánlom próbálják ki, míg tart az eperszezon.




Hozzávalók (1 nagy adag - vagy 2 kicsi)


- 20 dkg szamóca

- 3 evőkanál joghurt

- 3 kiskanál szamócalekvár (az édesítés miatt, lehet helyette méz vagy porcukor)

- díszítéshez: mandula, pisztácia, tejszínhab, joghurt és eper darabok (tetszés szerint) 

A fehércsokis öntethez
- 1 sor fehér csokolédé (3-4 kocka)

- 1 kiskanál joghurt


Elkészítés

  1. A hozzávalókat összeturmixoljuk, tetszés szerint ízesíthetjük (menta, vagy citromlé). 
  2. Hűtőben hidegre hűtjük.
  3. A fehércsokit mikróban megolvasztjuk (óvatosan, időnként megkeverve, nekem 2x10 másodperc elég volt) majd ha kissé kihűlt hozzákeverjük a joghurtot. Ezzel locsoljuk meg a leves felszínét. Pirított mandulával, friss eperrel díszítjük. Hidegen tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése