2014. június 4., szerda

Formatartó édes vajas keksz

Mostanában nagyon sokszor rám tör az "úgy ennék egy kis kekszet" hangulat. Kaptam két nagyon cuki kiszúrót, amiket kis szerettem volna próbálni, így rögtön ráálltam a recept kutatásra. Egyszerűt szerettem volna és forma tartót (ami nem puffad, meg ilyenek) így bukkantam rá Puffin egy édes vajas kekszre amiről tudtam, hogy tökéletes lesz. Gondoltam, hogy valamivel feldobom (kakaóporral, vagy reszelt narancshéjjal) de végül nem cifráztam. Nagyon finom keksz lett belőle, a mosolygó csillagok pedig szépen megtartották az alakjukat. Az eredeti mennyiség felével is bő 40 kekszet készítettem. Mondjuk nem voltak hosszú életűek... :D





Hozzávalók (40-50 darabhoz)


-  25 dkg liszt

- 7 dkg cukor

- 1 csipet só

- 1 nagy tojás

- 12,5 dkg vaj


Elkészítés


  1. A hozzávalókat gyors mozdulatokkal összegyúrjuk, majd folpackba csomagolva hűtőbe tesszük legalább fél órára, de 1-2 óra optimálisabb neki.
  2. Előmelegítjük a sütőt 180°-ra.
  3. Egy deszkát alaposan belisztezünk, kinyújtjuk vékonyra (2-2,5 mm), tetszés szerint szaggatjuk és sütjük. Lekvárral összetapasztva is lehet kínálni, ilyenkor 1-2 nap állási idő jót tesz a keksznek!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése