2015. március 13., péntek

2 összetevős csoki mousse és a származékai

Régi vágyam a csokoládé mousse. Most találtam a Praliné Paradicsom blogon egy egyszerű és nagyszerű receptet, amihez mindössze két hozzávaló szükséges. A csokoládé és a víz. Érdemes elolvasni Zsuzsi írását erről, hiszen nagyon érdekes tudomány a molekuláris gasztronómia... A receptet változtatás nélkül megcsináltam, de a 90%-os étcsokoládé nekem túl sok volt, így aki hozzám hasonlóan jobban kedveli a lágyabb ízeket, az inkább próbálja tejcsokiból készíteni, vagy kóstolja meg azt a remek forró csokit (vagy turbó kakaót) amit végül én is csináltam a végeredményből... :) Ennek ellenére jó tudni, hogy így is lehet mousse-t készíteni, a recept tényleg megvalósítható és működik. Aki szereti az étcsokoládét, imádni fogja ezt a desszertet, hiszen nincs hozzáadott tejszín és tojás, így akár fogyókúrásnak is nevezhetjük ezt az intenzív ízű édességet.




Hozzávalók


- 65 g víz
- 70 g étcsokoládé (jó minőségű - mondanák a csokisznobok, én inkább azt mondom, olyan csoki, aminek szereted az ízét, végtére is csak ez érződik majd...)

Egyéb
- jég

Elkészítés


  1. A csokit feldaraboljuk és a vízzel egy edénybe tesszük. Kis lángon, vagy vízgőz felett felolvasztjuk.
  2. Egy tálba hideg vizet öntünk (a tál akkora legyen, hogy a másik edény felé férjen és ki lehessen támasztani) jegekkel lehűtjük. Az olvadt csokit felé rakjuk és kézi habverővel kihabosítjuk. Akkor jó, ha enyhén felvert tejszínhabra emlékeztet az állaga. 
  3. Poharakba kanalazzuk és akár rögtön is fogyasztható, de le is lehet teljesen hűteni. Annyi lesz belőle, mint ami a képen látszik. Célszerű kisebb (pl. pálinkás) poharakba tölteni, ha több embernek készül. Nagyon tömény adag!

És ami lett belőle... 

90%-os csokoládéval készítettem, de én az 52-eshez vagyok ízben szokva, így a vártnál sokkal keserűbb ízt kaptam. Kicsit szerettem volna ezt enyhíteni, ezért felöntöttem egy kevés tejhabbal, és adtam hozzá két kiskanálnyi porcukrot. Végül forrócsokiként alakult újjá ez a desszert, így egy enyhébb, de jellegzetesen étcsokoládé ízű ital lett belőle.

Összekeverve a tejhabbal és a cukorral



Elkészítés

  1. A kész csoki mousse-ot (lásd az előző recept) felöntöm tejhabbal. A tejhab primitív házi változata úgy készül, hogy egy üres falkonba öntök egy bő ujjnyi tejet, majd addig rázom, míg hab nem lesz belőle. Ráöntöm a mousse-ra, majd elkeverem, hozzáadok egy kevés cukrot. (Tetszés szerint.)
  2. Egy pohárba kanalazok két kiskanálnyit a csokikrémből, adok mellé egy kiskanál nestle kakaóport (ízesítettet), felöntöm tejjel, majd mikróban megmelegítem... Nagyon finom, jó illatú, étcsokis ízű turbó kakaó lett belőle. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése