2013. december 28., szombat

Szilveszteri habcsók

Próbáltam már habcsókot sütni, de valahogy soha nem sikerült. A szokásos leírás szerint készítettem mindig: cukorral együtt felvertem a tojásfehérjét, utána alacsony hőmérsékleten sütöttem órákig... Az eredmény: ragacsos, összetöppedt, ráncos izék. De most! Nem törődtem semmi előírással, csak összekevertem, megsütöttem, és csodák csodája tökéletes állagú csókokat kaptam. Olyanok, amilyennek lenniük kell: kívül ropog, belül puha, és aranyos a cukorkák miatt... Nem mondom, hogy aki eszerint a leírás szerint csinálja a habcsókot biztos, hogy nem téved, mert még csak egyszer csináltam meg, ráadásul a tojásfehérje kényes jószág, a csillagok állásán kívül a végeredmény függ a tojás minőségétől, hőmérsékletétől és még ki tudja mitől... Mindezek ellenére ezek a csókok finomak és hibátlanok lettek. (Talán az alakjuk lehetne szebb...)




Hozzávalók


- 3 tojásfehérje

- 30 dkg porcukor

- színes bogyók a tetejére (vagy magvak, kókuszreszelék, kakaó bármi)


Elkészítés

  1. A fehérjét kemény habbá verjük, majd ha egy kés nyoma meglátszik benne, akkor adjuk hozzá a cukrot és addig verjük, ameddig a cukor el nem oszlik benne teljesen, és egy kemény fényes habot nem kapunk. 
  2. Kanállal, vagy precízebbek habzsákkal csókokat formázunk (vagy karikát, ami tetszik), színes süthető bogyókkal díszítjük, majd előmelegített sütőben 180°-on 20 percig sütjük légkeveréssel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése