2013. október 31., csütörtök

Tejszínes spenótós chifferini

A spenóttal szerintem sok óvodást riogattak a szülei, ami szerintem nagyon helytelen, mert a spenót amellett, hogy egészséges, nagyon finom. Legalábbis én nagyon szeretem. Ennek ellenére ritkán eszem, mert a család (Édesanyám kivételével) nem igazán rajong érte. És szépen fogalmaztam... Tegnap azonban piacon voltunk, és nagyon szép spenótot találtunk, úgyhogy Édesanyámmal eltökélten - a család, főleg az öcsém rémült tiltakozása ellenére - egy olyan fogást alkottunk, amiben a spenót a főszereplő. A parmezán, tejföl és tejszín csak mellékszereplők, akiknek a célja a főhős erősítése, erényeinek hangsúlyozása. Aki nem szereti a spenótot annak ezt a videót ajánlom...  :D




Hozzávalók


- 50 dkg friss spenót

- 2 teáskanálnyi vaj

- 50 dkg chifferini vagy más tészta

- 4 evőkanál tejszín

- só

- tálaláshoz: parmezán, tejföl


Elkészítés

  1. A spenótot egy nagy tálban vagy lavórban 10-15 percig hideg vízben ázni hagyjuk. Forgassuk át a vízben a leveleket, majd egy szitában folyó víz alatt mossuk át kétszer. Csepegtessük le. Fontos, hogy minél szárazabb legyen. 
  2. Nagy lángon forraljunk vizet a tésztának egy kevés sóval és olajjal. Ha forr, főzzük ki benne a tésztát a tasakon feltüntetett idő alatt.
  3. Egy nagy fazékban olvasszuk meg a vajat, és dobjuk rá a leveleket. Kis lángon fonnyasszuk össze. Nagyon össze fog esni a spenót. Ekkor adjuk hozzá a tejszínt, rendesen sózzuk meg, majd botmixerrel pürésítsük. 
  4. A leszűrt tésztával összekeverve, vagy külön tálaljuk parmezánnal és tetszés szerinti tejföllel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése