2013. február 17., vasárnap

Sajtos köményes tallér

Szombaton Mezőkövesden voltam a nagymamámnál. Ott készítettem el ezt a tallért, amit - amikor kicsi voltam mindig nagymama csinált. Nosztalgikus és egyben újszerű élmény volt. Nekem ez a sós sütemény jelenti a nagymamáéknál töltött nyaralásokat, amikor a nyári konyhában segítettem csinálni, és elfogyasztani ezeket a ropogós finomságokat. 

 

Hozzávalók: /kb. 32 ostyához/

- 20 dkg liszt
- 1 teáskanál sütőpor
- 1 tojás
- 10 dkg margarin
- 1 lapos evőkanál só
- 10 dkg reszelt sajt (trappista)
- 1 evőkanál köménymag

Elkészítés:

  1. A lisztet elkeverjük a sütőporral, majd belemorzsoljuk a margarint. Hozzáütjük a tojást, és belekeverjük a többi hozzávalót. Az egész masszát összegyúrjuk. 
  2. Mikor teljesen összeállt a tészta kis (diónál egy kicsit kisebb) golyókat formázunk belőle.
  3. Az ostyasütőt megkenegetjük olajjal, és pár percig a tűz fölött tartjuk, hogy átmelegedjen. Ha ez megvan a golyókat kettesével a sütőbe tesszük, összeszorítjuk, és körülbelül egy-egy percet sütjük mind két oldalát. (Ez sütőnként változik, ahogy az is, hogy mennyi golyó fér bele. Számoljunk azzal, hogy a golyók szétterülnek, ne tegyük tehát szorosan egymás mellé őket.)

 Megjegyzés:

Ilyen nagymama sütője :)
Az egyetlen extra dolog ami kell ehhez a sütihez, az az ostyasütő. Ha nincs, lehet kísérletezni  a gofrisütővel, vagy egyéb megoldásokkal, de igazán finom az ostyasütővel lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése