2014. január 21., kedd

Diós kakaós sütemény - 1. Blogszülinap

Gondolkoztam azon, hogy Blogszülinapra csinálok valami vicces játékot, de aztán annyi minden volt, hogy ez elmaradt. Viszont készítettem egy szülinapi ajándékot Nektek, ez pedig egy sütemény lista ami a blogon található receptek közül a kedvenceimet mutatja be. Ezt mindenképpen ajánlom mindenkinek, aki sütni szeretne tőlem, de nem tudja mit, mert ezen a listán tényleg nagyon finom sütemények találhatók. Hogy erre miért van szükség? Nagyon sokszor érzem azt egy egy blogon, hogy szép, jó, de erőltetettnek érzem az ömlengést. Aztán elgondolkodom azon, hogy az én írásaim is ilyenek. Mert persze minden blogoló azt fogja mondani, hogy fantasztikus recept, rendkívül jó sütemény... Persze erre minden valamire való bloggal rendelkező azt mondaná: én soha...nem. És lehet, hogy így is van. Mindenesetre nehéz rengeteg jó recept közül a legjobbat választani, ami biztos, hogy nem melléfogás. Ezért gyűjtöttem össze azokat a receptjeimet, amikkel nem vallottam még kudarcot. Persze más miatt is jók ezek a válogatások, ilyenkor kiderül kinek milyen az ízlése a sütemények terén... Ha pszichológus lennék ebből még talán statisztikát is tudnék csinálni. Mindenesetre az a mondás, hogy mondd meg mit eszel, megmondom ki vagy, szerintem nagyon is igaz.
Visszatérve a blogszülinapra: nem fogok nosztalgiázni, nem sorolom fel mi minden történt ebben az évben. Csak szeretném megköszönni Neked, kedves Olvasó, hogy itt vagy, és itt voltál.
No a diós sütemény: osztrák kuglófot szerettem volna sütni, (meglátva, hogy milyen silány a képe...) de nem volt itthon csoki, ezért diós kakaós lett belőle. Nagyon finom puha a tésztája, érdemes megkóstolni. Először - mikor osztrák kuglófot sütöttem - nem vertem fel a tojásfehérjét külön, csak mindent összekevertem és sütöttem. Úgy nagyon nedves lett (jó értelemben: nagyon nagyon puha és a vaj miatt nyirkos.) aztán megpróbáltam úgy, hogy a fehérjét felvertem, majd hozzá adtam a masszához a végén, és úgy sütöttem. Úgy szárazabb lett, megfogható, de még mindig puha. Most úgy csináltam, hogy 3 fehérjét felvertem, a többit a tésztába kevertem. A kettő közti átmenetet kaptam meg. Nagyon finom sütemény, mindenkinek ajánlom.




Hozzávalók


- 5 tojás

- 18 dkg dió (durvára vágva)

- 20 dkg margarin

- 20 dkg cukor

- 1 vaníliás cukor

- 12 dkg liszt

- 1 csomag sütőpor

- 1 púpos evőkanál kakaó (eredetileg 10 dkg csoki)


Elkészítés

  1. 3 fehérjét kemény habbá vertem és félretettem. A többi tojást és a sárgákat kikevertem a cukrokkal,  majd a puha margarinnal. 
  2. A lisztet és a sütőport, valamint a kakaót összekeverjük és a masszához adjuk. 
  3. Spaktulával összevegyítjük a habot és a masszát, majd beleforgatjuk a diót is. Sütőpapírral bélelt magasfalú tepsibe öntjük, vagy kuglófformába.
  4. 180°-on kb 30-35 percig sütjük. (A recept eredetileg 45 percet ír, nekem nem kellett ennyi most.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése