2013. május 6., hétfő

Pikáns gyömbéres csirke

Tegnap előtt szinte egész éjszaka (na jó, azért nem) tv Paprikát néztem, pontosabban Gordon Ramsayt. Nagyon egzotikus fogásokat csinált, sok csilivel, fűszerekkel. Annyira megtetszett ez  keleties hatású konyha, hogy úgy gondoltam, miért ne főzzek valami ilyesmi ételt én is? Lementem a boltba, szétnéztem a zöldségesnél, majd a konyhában összedobtam egy gyors ebédet. Finom lett. 



Hozzávalók (2 személyre)


- 40 dkg csirkemell

- 1 nagy fej vöröshagyma

- egy darab gyömbér (3x3 ujjnyi)

- 2 nagyobb gerezd fokhagyma

- 1 lapos evőkanál barna cukor

- 3 kiskanál tejszín

- 1 szál újhagyma (zölddel együtt) + tálaláshoz

- erős paprika, vagy őrölt csili


Elkészítés

  1. A hagymát viszonylag vastag szeletekre vágjuk (3-4 mm) és kis hasábokra vágjuk a gyömbért és a fokhagymát is. Egy kevés olajon illatosra pirítjuk a hagymát.
  2. A húst apró kockákra vágjuk (1x1 cm) és hozzáadjuk a gyömbérhez. Öntünk alá egy kevés vizet, elkeverjük benne a barna cukrot és fedő alatt addig pároljuk, ameddig a hús meg nem puhul, és a belseje is át nem sül. 
  3. Ekkor adjuk hozzá a zöldjével együtt karikákra vágott újhagymát, majd a tejszínt is belecsepegtetjük, még egyszer felforraljuk.
  4. Párolt rizzsel tálaljuk, hagymával és csilivel megszórva. Ízlés szerint egy kis citromlével is meglocsolhatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése