2013. április 1., hétfő

Répás sütemény

Ma már egyre divatosabb a répa torta, bár még mindig sok embert láttam, aki kidülledt szemmel bámult rám, amikor szóba hoztam, hogy milyen finom is ez az édesség. A répaíz egyáltalán nem érződik benne, inkább az állagát teszi omlóssá és puhává - szerintem. Ez a süti olyan puha volt, mint a vatta, szédületes. Töredelmesen bevallom, hogy a következetes, és eddig komolyan vett diétámat szegtem meg azzal, hogy még melegen két szeletet is betoltam. Tényleg nagyon ízlett. A húgom szerint hasonlít az íze az osztrák kuglóféra, szerintem azonban puhább. 



Hozzávalók


- 6 nagy evőkanál tejföl

- 2 tojás (nem szükséges szétválasztani)

- 1 csomag vaníliás cukor

- 20 dkg kristálycukor

- 18 dkg liszt

- 1 csomag sütőpor

- 10 dkg dió 

- 2 nagy répa

- 10 dkg étcsoki

- 5 dkg fehércsoki

Elkészítés

  1. A diót durvára aprítjuk. (Aki nem szereti, hogy ropog a foga alatt nyugodtan darálja le.) A csokit kis kockákra vágjuk, a répát lereszeljük. Ezzel a dolog munkás részét letudtuk.
  2. A sütőt előmelegítjük 180°-ra.
  3. A tejfölt alaposan kikeverjük a tojással és a cukrokkal. Hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet. 
  4. Beleszórjuk a csokit, répát és a diót és óvatosan összeforgatjuk a masszával. 
  5. Sütőpapírral bélelt magas falú tepsibe öntjük, és tűpróbáig sütjük. (Körülbelül 25-30 perc)
  6. Melegen porcukorral meghintve tálaljuk. 

Megjegyzés

Csokit akartam kenni a tetejére, de annyira gazdag sütemény, hogy inkább elrontaná. Porcukorral tökéletes.
Ha tortának akarjuk készíteni, akkor kerek formában süssük. A tetejére tehetünk marcipánt, kandírozott répát, vagy egy kevés cukorral elkevert mascarponét is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése